Wyższe Ja cz. I
Najlepiej moim
zdaniem proces wchodzenia w trwały kontakt z Wyższym Ja (choć można to nazwać
procesem uzyskiwania tej zdolnoci) opisał Carl Gustaw Jung w swoich pracach. Nazwał
on ten proces indywidualizacjš. Polega on na stopniowym przyswajaniu treci
niewiadomych przez wiadomoć, w procesie tym wiadomoć zmuszona zostaje do
zintegrowania pewnych archetypowych treci, z których ostatniš jest Archetyp
Jani, reprezentuje on Wyższe Ja, czy pełnię osobowoci.
Każdy archetyp
jest niewyrażalny, jak nazwa wskazuje sš to pra-wzory, stojš ponad sferš
symboli, również symboli językowych, poznać je możemy po ich przejawieniach. Jednak
sš obdarzone ogromna energia psychiczna, wiec dowiadczanie ich powoduje zmiany
naszej uwagi, "zalewajš" one nasza wiadomoć ogromem treci. Jeli
treci te sš odrzucane, nasza uwaga i wiadomoć ulega zawężeniu, o ile
przyjmuje poszerzeniu. A nasza uwaga możemy kierować...
Treci
niewiadome, wypływajš w snach, aktywnej wizualizacji (np. wędrówka szamańska),
a najczęciej można je dostrzec w życiu codziennym. Pierwsza zasada Huny - IKE
- wiat jest taki, jaki mylisz, że jest - mówi o tym, wiat zewnętrzny jest
odbiciem (lub jak kto woli tworem) naszego wnętrza. Częci wiadomej i
niewiadomej.
Stad uważnoć,
obecnoć w życiu jest jednš z praktyk (i jednoczenie skutkiem) doskonalenia
kontaktu z Wyższym Ja. Spróbowałem rady dotyczšce tego podejcia przypisać do
siedmiu zasad Huny:
IKE - Bšd
wiadom, obserwuj siebie i otoczenie. Staraj się rozszerzyć swojš percepcję dowiadczajšc
też energii w sytuacji, znaczenia jej elementów i jednoci z energiš i
sytuacjš.
KALA - Nie
izoluj się, nie napinaj, odpręż się to sprzyja otwarciu na siebie i to co cię
otacza.
MAKIA - Bšd
skupiony, na tym co się dzieje. Pozwól swojej energii być w tym dowiadczeniu.
MANAWA - Bšd
obecny w tym momencie.
ALOHA - bšd
szczęliwy z tym co się dzieje, łatwiej się rozlunisz. Dziel się swoja
energia: uważnociš i oddechem z chwilš obecna.
MANA - Bšd
wiadom "ważnoci" dowiadczeń. Zazwyczaj jestemy bardziej obecni w
tym, co dla nas ważne.
PONO -
Praktykuj, praktykuj, a kiedy zapominasz o tym, po prostu do tego wracaj.
Co może w tym
pomoc?
- Medytacja
(chodzi mi o szczególnš jej formę oparta na uważnoci), przeznacz sobie trochę
czasu (choćby 10 min dzienni) na formalna jej praktykę, mowie formalna, bo
obecnoć w chwili teraniejszej tez jest jedna z jej form. Po prostu usišd
sobie wygodnie, rozlunij się, zacznij od skupienia umysłu(pomoc może obserwacja
lub liczenie oddechów lub jaka mantra) następnie przejd tylko do obserwacji,
kiedy jakie dowiadczenie cię pochłonie; podšżysz za nim, wróć po prostu do
obserwacji. Jest dużo całkiem niezłej lektury powieconej tej medytacji.
- Nalu, tak
jak to opisał Serge King w "Szamanie miejskim", po prostu chodzi o
utrzymywanie skupienia typu nalu (w dużym przybliżeniu nalu to
"bezwysiłkowe" skupienie na czym połšczone z pozytywnymi
oczekiwaniami) odnonie każdego dowiadczenia wewnętrznego czy zewnętrznego.
- Wędrówka
szamańska, jest ćwiczenie obecnoci odbywanym w wewnętrznej wizji.
- Szeroko
rozumiane oczyszczanie,
fizyczne:
relaks, masaż-pozbywanie się napiec fizycznych, pomaga być rozlunionym w
każdej chwili, emocjonalne: oczyszczenie relacji, wybaczanie i zadoćuczynienie,
zwiększanie
poczucia bezpieczeństwa itp. powoduje, że nie zamykamy się na zewnętrzne dowiadczenia,
mentalne:
zmiana przekonań odnonie sytuacji (tych "negatywnych"), powoduje
zmianę reakcji emocjonalnych i fizycznych, jak również zmniejszenie
"gonitwy myli" w życiu codziennym.
- Ćwiczenia
"szczególnego postrzegania" i zmiany kształtu, zmuszajš nas do bycia
uważnym i uczš kontroli własnej percepcji:
- traktuj wiat
wokół siebie jako sen, Serge Kingo opisał to ćwiczenie w "Szamanie
miejskim". Możesz w to włšczyć dowiadczanie symboliki tego snu. Spróbuj
"rozumieć", co przedstawiajš poszczególne elementy tego snu.
- spróbuj
postrzegać w kategoriach drugiego poziomu, dowiadczać wszystkiego wnętrzem
jako energię, włšczajšc w to swoja aurę i starajšc się utrzymać wiadomoć
poszerzonš na cale swoje pole energetyczne.
- dowiadczaj
i postrzegaj siebie i innych, jako istoty bezgłowe.
- dowiadczaj
i postrzegaj siebie i innych, jako głowy unoszšca się w powietrzu.
- dowiadczaj
i postrzegaj siebie i innych, jako szkielety.
- dowiadczaj
i postrzegaj siebie i innych, jako symbole WJa: kule wiatła, lub wietliste
gwiazdy czy postacie Jezusa, Buddę etc. Możesz tez odgrywać rolę Zwierzęcia
Mocy, i postrzegać innych w postaci Zwierzšt Mocy (nie zwierzšt, ale Zwierzšt
Mocy, chodzi tutaj o postrzeganie silnych ich stron, a nie negatywnych).
Powyższe
cztery ćwiczenia sš całkiem zabawne i zmieniajš nasze zachowania i stosunek,
poprzez zmianę naszego wyobrażenia o sobie, ostatnie dodatkowo jest bezporednio
skierowane na dowiadczanie WJa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz