czwartek, 27 września 2012

Sefiroty w rytuałach

Sefiroty w rytuałach


 Colin Low Podczas rytuału można inwokować sefiroty pojedynczo lub grupami. Daje to wiele możliwości, a jednocześnie stawia maga przed problemem, które sefiroty są kluczowe dla danego problemu. Aksjomatem magii kabalistycznej jest, że w każdy problem jest zaangażowany w jakiś sposób każdy sefirot i czasem trudno uniknąć wrażenia, że powinno się inwokować wszystkie dziesięć. 

Nie ma w tym nic złego, ale jeśli ktoś chciałby trzymać się wszystkich symboli, kolorów, świec itd., świątynia wyglądałaby jak eksplozja w fabryce farb, a coś takiego skutecznie rozmywa energię rytuału. Zazwyczaj używa się jednego do trzech sefirotów. Należy wziąć pod uwagę zrównoważenie: jeśli inwokujemy sefirot z jednej z bocznych kolumn Drzewa, trzeba pamiętać o tym, żeby go zrównoważyć. Na przykład gdy używamy Gewura w celach niszczycielskich, co zapełni pustkę, którą po sobie zostawimy? Jeśli używamy Chesed w celach twórczych, co zrobi miejsce dla nowego? To samo tyczy się par Hod/Netzach i Bina/Chochma. Drzewo jest w naturalny sposób ułożone w wiele triad, grup trzech sefirotów, i naturalnym jest - po zrozumieniu natury poszczególnych sefirotów - przejść do analizy triad. Z punktu widzenia równowagi, o inicjacji w triady sefirotów należałoby rzec znacznie więcej, niż o inicjacji w pojedyncze sefiroty. Sefiroty są połączone ścieżkami; i znów, możemy analizować ścieżki rozważając łączone przez nie pary sefirotów. To daje nam kolejne możliwości i powiązania, i z czasem Drzewo staje się narzędziem pozwalającym przeanalizować sytuację bardzo głęboko i szczegółowo. O ile nie pracujemy z jakąś grupą przez długi czas, słownictwo Drzewa musi pozostać osobiste, ale jeśli ktoś przez jakiś okres czasu pracuje nad nim w grupie, daje ono możliwości dzielenia się ideami, które byłyby w innym wypadku niewyrażalne. Wskazówki, których sefirotów używać do czego, można wywnioskować z powiązań, lecz dla przykładu przedstawiam własną listę: Malkut: - gdy chcemy zwiększyć stabilność jakiejś sytuacji; szczególnie wtedy, gdy wszystko jest pogrążone w chaosie i chcemy uspokoić bieg wydarzeń - gdy chcemy uziemić niechcianą lub wrogą energię; używa się go też do ochrony (pomyśl o zamku). - gdy pracujemy z żywiołami w fizycznym świecie - gdy chcemy zmaterializować w fizycznym świecie jakąś intencję, chcemy, aby to się "naprawdę wydarzyło" (np. czym innym jest napisać książkę, a czym innym doprowadzić do jej wydania i sprzedania) - gdy inwokujemy Gaję, Matkę Ziemię Jesod: - do wróżenia, zwiększenia mocy psychicznych, telepatii, jasnowidzenia, prekognicji - gdy zmieniamy wygląd czegoś, gdy dokonujemy dzieła transformacji i zmiany kształtów - gdy próbujemy manipulować podstawą czegoś, ukrytymi mechanizmami - gdy pracujemy z pożądaniem seksualnym, instynktami, atawizmami - gdy pracujemy z obrazami rzeczywistości - malarstwo, telewizja, kino itp. - gdy pracujemy ze świadomym śnieniem i projekcją astralną Hod: - dla uzdrawiania i medycyny (Rafael jest uzdrowicielem Boga) - gdy mamy do czynienia z porozumiewaniem się w mowie lub na piśmie - gdy mamy do czynienia z mediami, szczególnie radiem i prasą - gdy mamy do czynienia z propagandą, kłamstwem, dezinformacją - gdy mamy do czynienia z uczeniem się i nauczaniem - gdy mamy do czynienia z filozofią, naukami jako systemami wywodzącymi się z doświadczeń - gdy mamy do czynienia z komputerami i informatyką - system nerwowy - gdy mamy do czynienia z protokołem, ceremonią i rytuałem - gdy mamy do czynienia z pisanym prawem i księgowością Netzach: - gdy pracujemy z emocjami - gdy karmimy kogoś lub troszczymy się o niego - empatia, dobroczynność - w dziełach dotyczących przyjemności, luksusu, miłości romantycznej, przyjaźni, życia towarzyskiego - w czymkolwiek dotyczącym estetyki i gustu: sztuka, moda, literatura, poezja, muzyka itd. Tiferet: - gdy pracujemy nad zrównoważeniem, całościowością, integralnością i zharmonizowaniem - gdy pracujemy z sobą (Jungowskim archetypem), samooceną, samopoświęceniem, współczuciem - gdy pracujemy nad zdrowiem i ogólnym powodzeniem - gdy dążymy do zjednoczenia ze Świętym Aniołem Stróżem - gdy dzieło dotyczy zjednoczenia mikro- i makrokosmosu Gewura: - aktywna obrona - zniszczenie - sprawiedliwość i odpłata za krzywdy Chesed: - wzrost i rozwój - wizja, przywództwo, autorytet i władza (np. w biznesie, w polityce) - inspiracja i kreatywność Sefiroty Gewura i Chesed najlepiej traktować jako parę, ponieważ praca z jednym z nich zazwyczaj wymaga uwzględnienia drugiego. Można inwokować Bina, Chochma i Keter, ale nie polecam tego, dopóki nie ma się doświadczenia w pracy z pozostałymi sefirotami - albo nie wydarzy się nic, albo wyniki przekroczą intencje i oczekiwania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz