czwartek, 21 listopada 2013

Fazy snu

Fazy snu


Fazy snu

Trzeba nam wiedzieć że sen nie jest stanem jednorodnym i w trakcie jednej nocy przechodzimy cyklicznie przez szereg faz snu ( od 0-4 ). A teraz dokładniej:

Faza 0 (drzemka) lub stan alfa: Jest to stan tuż przed zaśnięciem, charakteryzujący się uczuciem odprężenia, brak zainteresowania sprawami gnębiącymi nas za dnia. Wielu ludziom towarzyszy przy tym uczucie opadania, kołysania, czy wznoszenia się. Zapis EEG wskazuje obecność drobnych, regularnych fal o niskiej amplitudzie (fale alfa).


Faza 1: Zapis EEG jest bardziej spokojny ok. 3-7 cykli na sekundę - wchodzimy w stan Theta. W naszym umyśle zaczynają się pojawiać nielogiczne i oderwane od siebie obrazy i skojarzenia, tracimy kontakt z rzeczywistością. Ciśnienie krwi w naszym organizmie spada, oddech staje się wolniejszy i bardziej miarowy, puls się zmniejsza. Weszliśmy właśnie do świata snu, wystarczy jednak słaby hałas byśmy się obudzili (i prawdopodobnie wyparli tego że usnęliśmy "Ja wcale nie spałem, tylko leżałem". Stan ten trwa od 30s. do 10min.

Faza 2: Jest już głębszym snem z którego nie tak łatwo nas wyrwać jak przed chwilą. Zapis EEG pokazuje teraz na przemian dwa rodzaje fal - szybkie (12-14 cykli na s.) o podniesionej amplitudzie tzw. wrzeciona i pojedyncze wysokie drgnięcia tzw. kompleksy K. Następuje funkcjonalna ślepota (nie zobaczymy nic nawet jeśli ktoś poświeci nam w oczy). Oczy zaczynają poruczać się powoli z lewa na prawo i odwrotnie.

Faza 3: EEG pokazuje gęste zygzaki, pojawiają się jeszcze "wrzeciona" i "kompleksy" oraz co jakiś czas fale Delta (1-3 cykli na sekundę). Ciało nadal się odpręża i zapada w głębszy sen.

Faza 4 głęboki sen: Następuje gdy fale Delta zaczną przeważać nad pozostałymi. Ciało jest maksymalnie rozluźnione, oddech jest miarowy i głęboki, temperatura ciała i ciśnienie krwi osiągają najniższy poziom. Na osiągnięcie tego stanu potrzebowaliśmy ok. 30min. Trudno byłoby nas teraz obudzić. Po kolejnych 30 min. aktywność mózgu zaczyna wzrastać przechodzimy przez Fazę 3 i 2

Faza 5 (REM): EEG pokazuje obraz podobny do osoby obudzonej, ruchy gałek ocznych stają się intensywniejsze i szybsze (jak byśmy oglądali sen). Waha się ciśnienie krwi, serce bije nieregularnie, oddech się spłyca. Wydawało by się że powinniśmy się obudzić jednak nic z tego - właśnie zaczęliśmy przeżywać swoje marzenia senne. Ciało jest zupełnie sparaliżowane (żeby zapobiec odgrywaniu snu na jawie). Jeśli teraz ktoś nas obudzi na pewno będziemy pamiętali jakiś sen. Okres REM czyli Rapid Eye Movement (szybkie ruchy gałek ocznych) trwa ok. 10 min. i zwany jest także snem paradoksalnym.

Po zakończeniu się tej fazy przechodzimy ponownie przez Fazę 2, 3 i 4 by ponownie zagościć w REM. W trakcie kolejnych faz długość Fazy 4 zmniejsza się a wydłuża się faza REM tak że nad ranem trwa ona nawet do 45 min.

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post - konkretne podejście do tematu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może ktoś podzieli się z Was metodami, co robicie w przypadku bezsenności? Może macie jakieś metody jak w końcu usnąć?

    OdpowiedzUsuń
  3. Na bezsenność można pomóc sobie ziołami- np melisa która uspokoi czy rumianek też wpływa dobrze na zaśnięcie - chyba,że problem się powtarza, jest częsty i nie daje spokoju to lepiej iść do lekarza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Spotkałem się z opiniami, że LD można totalnie kontrolować, możemy robić dosłownie wszystko, czego chcemy i odczuwać to tak jak w normalnym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna strona, polecam też od siebie rytuały miłosne , bardzo pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć . Niedawno widziałam dowody DR DAWN na blogu, który odwiedzam, aby rozwiązać problemy w związku i randkowaniu, ponieważ miałam poważne kłopoty z moim chłopakiem i spotykaliśmy się przez dziewięć miesięcy, po prostu nagle się zmienił, nie odpowiadał na moje pytania. dzwoni, zaczął oszukiwać, skrzywdził mnie na wiele sposobów, nigdy nie sądziłem, że to możliwe i po prostu pomyślałem, że powinienem spróbować *może z jakiejś desperacji*.. i skontaktowałem się z GREAT DR DAWN. Na początku wszystko wydawało się senne i niewiarygodne, jego rady i rozwiązania były trochę proste i dziwne, a ja trochę się bałem, ponieważ czytałem i słyszałem wiele historii o fałszywych czarodziejach, oszustwach i nigdy nie wierzyłem w magię. i wiara i wrzuciłem kilka rzeczy po wszystkim i zadziałało to jak cud, wszystko poszło w zupełnie nowym kierunku, było i było niesamowite... Myślę, że to wszystko w dobrej wierze sprawiło, że przeczytałem ten konkretny post w ten wierny dzień. . Mam nadzieję, że mogę pomóc innym ludziom, tak jak on pomógł mi... Zrobiłem trochę i dostałem wszystko, czego chciałem. Jeśli chcesz *swojego chłopaka, dziewczynę, męża, żonę, rodzinę i życie miłosne. Wyślij e-maila { dawnacuna314@gmail.com } lub skontaktuj się z nim na WhatsAppie
    {+2348032246310}

    OdpowiedzUsuń
  7. Magia miłosna to termin, który często jest używany do opisania praktyk, rytuałów lub zaklęć, które mają na celu przyciągnąć lub wzmocnić miłość między dwiema osobami. Jest to często związane z przekonaniem, że istnieje tajemna moc lub energia, która może być używana do manipulacji uczuciami i relacjami miłosnymi. Jednak warto zaznaczyć, że magia miłosna nie ma naukowego potwierdzenia i jest bardziej związana z wierzeniami, ezoteryką i okultyzmem niż z rzeczywistymi dowodami naukowymi. Polecam https://astromagia.info

    OdpowiedzUsuń