czwartek, 27 września 2012

Wprowadzenie do LD



Wprowadzenie do LD


"Kiedy jesteśmy Świadomi, nagle możemy dostrzec, gdzie jesteśmy -- możemy zobaczyć to, co widzimy; usłyszeć to, co słyszymy; dotknąć tego, czego dotykamy i poczuć to, co czujemy. Będąc świadomymi, możemy być tu gdzie jesteśmy. Świadomość jest bramą, przez którą wchodzimy w świat snu." - Charles McPhee

- Jedną trzecią naszego życia przesypiamy. Wówczas wszyscy śnimy. Wszyscy śnimy każdej nocy. Nasze ciała wyłączają się, a nasze umysły, wolne od fizycznych zakłóceń, odbywają podróż w świat snu. Można by pomyśleć, że śpiąca osoba jest mało aktywna, lecz wcale tak nie jest, gdyż fale mózgowe, w trakcie gdy śni, są prawie tak aktywne, jak podczas jej dziennej aktywności. Nasze oczy poruszają się szybko pod powiekami, rozglądając się w przestrzeni będącej wytworem naszego umysłu, przez którą wędrujemy. Każdej nocy wchodzimy w niezmierzone, pełne możliwości środowisko umysłu. Niestety, nie każdy z nas pamięta te przeżycia i niewielu z nas jest świadomy tych doświadczeń. Ale co by było, jeśli podczas tego spodziewanego "nieświadomego" stanu moglibyśmy być świadomymi faktu, że śnimy? Co, jeśli byłoby możliwe odkrywanie naszego własnego umysłu, przebywając w tym stanie, robiąc pożytek z naszej własnej, osobistej "rzeczywistości wirtualnej"? Świadome śnienie jest dla nas drogą do bycia świadomym nadzwyczajnych doświadczeń, jakie przeżywamy podczas snu. Stephen LaBerge tak określa świadomość we śnie:

"Podczas gdy toczy się akcja snu jesteś w pełni świadomy faktu, że właśnie śnisz, że świat wokół ciebie jest wytworem twojego umysłu i że jesteś od niego niezależny."

Poniżej jest wyciąg z rzeczywistego snu, jaki miałem, gdy uzyskałem świadomość. Jeżeli nigdy dotąd nie miałeś świadomego snu, da ci on pojęcie jak to wygląda. Możesz także chcieć wrócić do tego opisu, gdy będziesz pracował z ćwiczeniami wywołującymi świadome sny.

"...Jestem w szkole. Spaceruję sobie, gdy nagle zaskakuje mnie fakt, że nie pamiętam jak się tu dostałem. Nie pamiętam wstawania z łóżka, wsiadania do samochodu ani niczego innego, aż do ostatnich kilku chwil. Wydaje mi się to bardzo dziwne. Podchodzę do mojej przyjaciółki na korytarzu i mówię jej, że nie pamiętam, jak się dostałem do szkoły. Ona próbuje mi to wyjaśnić, mówiąc, że zdarza jej się to na okrągło. Mimo wszystko uznaję, że skoro nie pamiętam, jak dostałem się do szkoły, najpewniej w ogóle do niej nie przyszedłem! Dlatego, mimo tego co widzę wokół siebie, wcale nie jestem w szkole! Zamiast tego dalej śpię! Uświadomiłem sobie, że ciągle śpię, a szkoła mi się śni! Później jestem w klasie. Wiem, że ludzie wokół mnie nie są prawdziwi, jednak staram się im udowodnić, że jednak śnię. Pokazuję im mój zegarek, każę zapamiętać godzinę, chowam go, a następnie znowu im pokazuję. Czas na zegarku drastycznie się zmienił w ciągu kilku chwil. Wtedy biorę książkę z najbliższej półki i czytam z niej fragment. Gdy kończę, czytam ponownie ten sam fragment, ale słowa się zmieniły. Mówię im, że takie niezgodności nie zdarzają się w rzeczywistym świecie. Dlatego na pewno teraz śnię. Usatysfakcjonowany tym, że udowodniłem im to, decyduję, że wyjdę i poszukam przygód. Biorę rozbieg i wylatuję przez okno..."

Ludzie już od dawna mają świadome sny, ale dopiero niedawno zostały one udowodnione i zwróciły uwagę naukowców. Dlaczego tak się stało? Co jest takiego ważnego w świadomym śnieniu? Jeśli tego doświadczyłeś, wiesz już, że jest to ekscytujące zjawisko. Jeśli nie, powinieneś posłuchać co na ten temat mówią inni...

"Jeszcze niedawno myślałem, że wiem co jest grane. Myślałem, że wiem już wszystko o świecie, lecz teraz uświadomiłem sobie, że się mylę." - Stephen LaBerge

...tak więc, czas byś doświadczył tego na własnej skórze. Wszystko, czego potrzebujesz, jest w twoich rękach i w twojej głowie. Wystarczy, że zechcesz z tego skorzystać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz