czwartek, 27 września 2012

Szybkie zapamiętanie ciągu wyrazów



Szybkie zapamiętanie ciągu wyrazów


Wszyscy pytają się mnie jak jest to możliwe że prawie cały dzień jestem na dworze a i tak mam dobre oceny, więc postanowiłem opublikować mój własny sposób na szybkie zapamiętywanie.

Pewnego dnia zapisałem się na konkurs na pamięć w którym do nauczenia było około 300 wyrazów w określonej kolejności. Nauczyłem się je pod wieczór ostatniego dnia przed konkursem w około 25 min.. Zająłem 2 miejsce w szkole… Niemożliwe? A jednak…

Weźmy np. taki ciąg wyrazów:
Spodnie Pies Ucho Kot Stół Krzesło Parasol Komputer Drukarka Głośnik Klawiatura Mama Bieżnia Noga Szpital Dziewczyna Samolot
Do takiego ciągu można ułożyć prostą historyjkę łatwą do zapamiętania:
dziś ubrałem nowe Spodnie
i poszedłem nakarmić Psa
lecz odgryzł on Ucho
które należało do Kota
było to przy Stole
obok leżał Parasol
poszedłem pograć na Komputerze
Drukarka nie działała
i Głośnik też
ale z Klawiaturą było ok.
Mama kazała mi iść na dwór
więc poszedłem na Bieżnie
i skręciłem sobie Nogę
pojechałem do Szpitala
tam spotkałem fajną Dziewczynę
która lubiła Samoloty

Taki tekst pomimo większej treści jest łatwiej zapamiętać bo występuje w nim ciąg logicznych wydarzeń. Ułożenie historyjki zajmie max 2 min, podczas wymyślania zapamiętasz już część a dalszą po około 30 sek. Daje to 17 wyrazów na 2.30 min. = około 7 wyr. na 1 min. w prawidłowej kolejności. Nie jest to żaden rewelacyjny wynik ale przy większej ilości wyrazów jest to bardzo przydatne. Ciąg wyrazów jest przypadkowy bez żadnego logicznego połączenia ale w historyjce już jest i gdy jest więcej wyrazów dużo łatwiej zapamiętać. Zwykłym sposobem w 1 min. Zapamiętasz około 10 wyr. w wybranej kolejności ale z zwiększoną ilością idzie caraz wolniej co daje około 100 wyr na 30 min. Podczas gdy w moim sposobie przy większej ilości uczy się tak samo prosto, 7 razy 30 daje 210 wyr. w kolejności w ciągu 30 min…420 wyr. na 1 h. w określonej kolejności…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz