Thelema H.O.O.R.
MANIFEST
Świętego Zakonu Ra-Hoor-Khuit'a
"Jam jest widocznym obiektem kultu; inne są tajemne" AL III:22
Czyń swoją wolę, będzie całym Prawem.
Święty Zakon Ra-Hoor-Khuit'a lub H.O.O.R., w chwili obecnej reprezentowany jest przez Fratra 939.'. , pełniącego funkcję Nadzorcy [Overseer-ang.], a jego bezpośrednimi przedstawicielami w świecie profanów, są Generałowie i Mistrzowie Lóż. Owi przedstawiciele, mogą w razie potrzeby dowieść prawomocności swego urzędu, przedstawiając oficjalne dokumenty uwierzytelniające.
CELE H.O.O.R.
Cele H.O.O.R. najprościej określić za pomocą terminu Ewolucji Społecznej. Struktura społeczna dzisiejszego świata zdegenerowała się do szeregu automatycznych reakcji. "Cywilizacja" oznacza dziś przyjęcie szeregu przebrzmiałych wzorców zachowań, odziedziczonych po poprzednich epokach. Tak zwany cywilizowany świat, został zdominowany przez minione modele ludzkich zachowań, przeplecione kodeksami "moralnymi", które nie pasują do sytuacji rozgrywających się we współczesnym świecie. Członkowie H.O.O.R. są zainteresowani tym, by społeczeństwo w dalszym ewoluowało. Członkowie H.O.O.R. są zainteresowani tym, by fundamentalne prawa Ludzkości były respektowane na całym świecie. W związku z tym, można przyjąć, iż członkowie H.O.O.R. są inteligentnie samolubni. Podstawowe prawa ludzkosci o których tu mowa, zostały zwięźle wypunktowane w krótkim tekście zatytułowanym Liber OZ. Owe krótkie opracowanie opiera się na Prawie Nowego Eonu, takim jakie zostało ono ogłoszone w Liber AL vel Legis, Księdze Prawa, będącej przekazem podyktowanym Edwardowi Aleksandrowi Crowleyowi, 8, 9 i 10 kwietnia, 1904 e.v. w mieście Kair, w Egipcie.
Indywidualna wolność jest naszym nadrzędnym celem. Termin "indywidualna wolność" może, dla niektórych, oznaczać system tak rozległy i rządzony tak wieloma zmiennymi zasadami, iż mogłoby się wydawać, iż niemożliwe jest jego urzeczywistnienie. W rzeczywistości jednak indywidualna wolność wymaga jedynie kilku faktycznych reguł; owe reguły zostały zwięźle wyłożone w Liber OZ, a w pełni objawione w Liber AL vel Legis. Księga Prawa głosi iż: "Każdy mężczyzna i każda kobieta jest gwiazdą": obwieszcza tym samym nową Erę Teurgii, jak również też nową Erę Odpowiedzialności. Jesteśmy bowiem nie tylko, jako jednostki i jako całość, suwerenni i niepowtarzalni, ale też wszyscy jesteśmy, każdy z osobna, odpowiedzialni za każdy popełniony czyn.
H.O.O.R. przyjmuje mężczyzn i kobiety bez względu na przekonania religijne, polityczne, społeczne lub filozoficzne, jeśli tylko osoby te przysięgną na swój honor, iż jako członkowie będą starać się przeformułować swą wiarę, założenia lub struktury, w taki sposób, by stały się one zgodne z zasadami Liber AL.
STRUKTURA H.O.O.R.
H.O.O.R. zorganizowany jest w oparciu o Loże, do których przynależeć mogą mężczyźni i kobiety wszelkich ras i warstw społecznych. Każdy człowiek, jeśli tylko tego zapragnie, może przejść rytuał 1 stopnia H.O.O.R., a każdy kto podołał próbom inicjacji ma prawo do 2 stopnia H.O.O.R. Głównym celem lóż jest pobudzenie społeczności w której funkcjonują, by te ustanowiły i trzymały się zasad Liber AL, w obrębie kultury, społeczeństwa i polityki. Ponad to, loże promują Braterską i Siostrzaną wspólnotę, wsparcie i pomoc swych członków, zgodnie z zasadami określonymi w statucie zakonu.
Powiada się, iż "tajemnica jest wrogiem prawdy", z tego też powodu loże H.O.O.R. angażują się w programy mające na celu edukowanie i informowanie społeczności w której funkcjonują. Projekty i programy różnią się w zależności od zasobów jakimi dysponuje Loża, umiejętności i specjalistycznej wiedzy jaką posiadają jej członkowie, oraz potrzeb społeczności w ramach której owe programy i projekty są realizowane.
Synopsis H.O.O.R.'a, opisuje system Stopni Zakonu w sposób tak dalece przejrzysty, jak tylko jest to możliwe do przedstawienia poza obrębem Zakonu. Synopsis można otrzymać od członka wprowadzającego lub pisząc na adres zamieszczony na końcu tego manifestu.
Ponieważ każda organizacja funkcjonująca na Ziemi musi posiadać środki, aby zasilać nimi swoje projekty, członkowie lóż H.O.O.R. płacą składki. Składki te opierają się na kilku modelach ustalanych w obrębie Loży i zatwierdzanych przez Nadzorcę (jeśli interesuje cię ta kwestia, skonsultuj się z Mistrzem Loży). Pobierane są również niewielkie opłaty inicjacyjne, mające na celu dopomóc w pokryciu kosztów materiałów i rekwizytów niezbędnych w czasie każdej inicjacji.
Jednakże od członków oczekuje się przede wszystkim, iż wniosą oni swój wkład we właściwe funkcjonowanie loży poprzez swoje talenty i prace. Postęp nie jest uzależniony od wielkości płaconych składek lecz od świadectwa moralnego i intelektualnego oddania względem Zakonu. Kluczowym pojęciem jest tutaj Służba.
Nadzorca zastrzega sobie prawo do skorygowania tego manifestu w dowolnym momencie.
LISTA LEKTUR
Głównym celem jaki stawia przed sobą H.O.O.R. jest edukacja. W tym celu załączamy listę materiałów, które mogą okazać się pomocne tym, którzy są zainteresowani członkostwem w naszym zakonie.
"Liber AL vel Legis" - Aleister Crowley - Dostępnych jest wiele edycji tego kluczowego tekstu. Można go również znaleźć na niniejszej stronie.
"Liber OZ" - Aleister Crowley - Krótkie dzieło, w którym wyszczególnione są podstawowe prawa człowieka.
"The Feminine Mistique" - Betty Friedan - Wprowadzenie do roli kobiety w thelemicznej społeczności.
"List do brazylijskiego Masona" - Marcelo Motta - Pamflet zawierający cenną informację na temat założeń chrześcijańskiego oszustwa.
"Human Sexual Response" - William Masters i Wirginia Johnson - Niezbędne dla naukowego zrozumienia ludzkiej seksualności.
"Thelema, Politics, Society, and You" - Ray Eales - Krótki esej na temat zastosowania Prawa Thelemy względem spraw politycznych i społecznych.
DEKLARACJA
"Jam jest w sekretnym poczwórnym słowie, bluźnierstwie przeciw wszystkim bogom ludzkości!"
W ten sposób obwieszczono, iż świat winien być oczyszczony przez ogień, który płonie w sercu każdego mężczyzny i każdej kobiety na tej planecie.
"Winno to odnowić świat, mały świat, mą siostrę, me serce i mój język, którym śle ten pocałunek"
W ten sposób wolność została obwieszczona i w imię Wtajemniczającego AUGMN!
"Ra-Hoor-Khuit zajął swe miejsce na Wschodzie podczas Równonocy Bogów"
W ten sposób obwieszczono, iż próby, które nie są już w stanie inicjować, zostaną zniesione i oczyszczone.
"Hoor w swym tajemnym imieniu i wspaniałości jest Panem wtajemniczenia."
"Aum. Ha."
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
Więcej informacji można uzyskać:
HOOR International
Office of the OverSeer,
P.O. Box 24691 Tampa,
FL 33623-4691
USA
E-mail: overseer@hoor.org
Tel: (813) 273-8984 or (317) 322-9393
www. hoor.org
HOOR Europa
Office of the General,
c/o Knopf,
Hildegardstrasse 22,
44809 Bochum,
Germany
HOOR Polska
mentu@tlen.pl
www.thelema.pl
HISTORIA H.O.O.R.
Czyń swoją wolę, będzie całym Prawem.
Powszechnie wiadomo (jak i dobrze tą kwestie udokumentowano), iż podczas Równonocy Bogów, wiosną 1904 e.v., Jastrzębiogłowy Pan zajął swe miejsce na tronie Ra. Wiadomo również, jak i należycie to opisano, w jaki sposób Aiwass, posłaniec Hoor-paar-kraata, przekazał Liber AL vel Legis dla DCLXVI. Tak jak powiedziano w najświętszej spośród naszych ksiąg:
"Zniesione są wszystkie rytuały, wszystkie próby, wszystkie słowa i znaki. Ra-Hoor-Khuit zajął swe miejsce na Wschodzie podczas Równonocy Bogów; i niechaj Asar i Isa będą razem, którzy również są jednym. Lecz nie są oni ze mnie. Niechaj Asar będzie adorujący, Isa zaś cierpiący; Hoor w swym tajemnym imieniu i wspaniałości jest Panem wtajemniczenia." AL I:49
Tym to sposobem ustanowiono fundament dla następujących zdarzeń:
Pomimo tego, iż To Mega Therion napisał komentarze do Liber AL, które odnoszą się do jej najróżniejszych aspektów, przyznał, iż nie jest w stanie napisać w pełni zadowalającego komentarza do trzeciego rozdziału tej księgi. W związku z tym, oznajmił, że komentarz do rozdziału Ra-Hoor-Khuit'a napisze jego następca. W 1975 e.v. swój komentarz do Liber AL opublikował EVER - Mistrz Świątyni A.'.A.'.. Uczynił to, ponieważ przez wzgląd na trud i czystość jego aspiracji, nakazano mu przedstawić uzupełniający komentarz do trzeciego rozdziału Liber AL. Dzieło to przypadło w udziale temu, który wiedział, iż nie jest chorobą Ducha poszukiwanie Siebie samego. Wydało to następujący owoc:
Nocą, w święto na cześć pierwszej nocy Proroka i jego Oblubienicy, w roku LXXV Naszego Pana Theriona, Aspirant znany jako ten, który jest stały w miłości Niczego (No-Thing -ang.), oddalił się na Pustynię Piasku i Skał. Tam zaś, z otwartą piramidą i wzlatującym w przestrzeń płomieniem miłości, śpiewał ów mały brat świętą mantrę, którą przekazał mu jego Superior, i poprzez którą inwokował on Jastrzębiogłowego Pana. Wszystko wokół natychmiast ogarnął niezwykły spokój, a światło gwiazd zdobiących niebo ponad pustynią rozbłysło bardziej. Piramida stała się przejrzysta, a Jastrzębiogłowy Pan wstąpił w niego. Te zaś słowa wyryte zostały w jego sercu: "Tak oto twe światło jest we mnie; a jego czerwony płomień jest niczym miecz w mej dłoni, by wprowadzić twój porządek." Tym też sposobem powołany został do życia Święty Zakon Ra-Hoor-Khuit'a.
Ów Brat, nie będąc wówczas w stanie Zrozumieć w pełni owe Duchowe przesłanie, wiele razy zboczył ze swej ścieżki, wkraczając na drogi kręte i jałowe; wszelako zachował w pamięci wszystko czego wówczas doświadczył. Nie była to również ostatnia noc, którą spędził pośród piasków pustyni, wędrował on bowiem przez jedenaście lat po pustkowiach czując na sobie żądło skorpiona.
Niespodziewanie, w roku LXXXVI Naszego Pana Theriona, niczym Sfinks ziem zachodnich powrócił umiłowany brat. Przekazał on bratu znanemu jako 939, klucz do pisma, które ten nosił w swym sercu. Ów Sfinks Bogów ustanowił dynastię Ra-Hoor-Khuit'a, a następnie przekazał ją na ręce tych, który poświęcili się Służbie dla Zakonu. Bracia ci, uzbrojeni w ów miecz, toczyli boje na świecie, tak aby blask jego mógł rozświetlić ciemności. Poprzez ten czy, o czym nie wiedział nawet sam 939, sprowadził na tego, który znany jest jako Aster Argos wizję Tarczy Serca HOOR, jak również inne tajemnice o których teraz już wiecie. Tym sposobem w roku wodniaka, dwudziestego września 1992, wizje te potwierdziły symbole przekazane naszemu Bratu wiele lat wcześniej pośród piasków pustyni.
Tak też został ufundowany i od samego początku prowadzony, nasz Zakon. Tak też został wykonany potężny rytuał trwający już przeszło dziewięćdziesiąt ziemskich lat. Tak też powstał z prochów tych którzy odeszli przed nami. I dlatego też nasza wizja jest bardziej przejrzysta, albowiem stoimy na kościach przodków. Tym to sposobem H.O.O.R. lśni swym LVX dla świata.
Aum. Ha.
H.O.O.R. Pan-Europa:
wczoraj, dziś, jutro
Czyń swoją wolę, będzie całym Prawem.
Istnieje płomień. Płomień wolności, który płonie w sercach dzieci Europy. Święty Zakon RaHoorKhuit'a powstał z popiołów tych, którzy odeszli przed Nami, a którzy służyli nam niosąc pochodnie Prawa; a słowem Prawa jest Thelema. Stopniowo, kolejny raz wyłania się w Niemczech ruch, o którym wielu wolałoby zapomnieć. I niechaj wolno będzie mi powiedzieć, że wciąż żyją ci, których uważa się za zmarłych. Thelema jest nie tylko słowem 100 letniego pisma, ale też sposobem życia i ruchem kulturowym. Jest tradycją Światła, Miłości, Życia i Wolności. Zaprawdę niewielu jest powołanych; lecz spośród nich, wielu zostało wybranych.
Thelema miała trudną drogę do przebycia, zwłaszcza, że musiała stawić czoła problemom spowodowanym wojnami XX wieku. Mimo to, Niemcy są dumne, iż to właśnie one wydały jednego z najważniejszych przedstawicieli thelemicznego ruchu: Karla Johanna Germera, Fratra Saturnusa X° O.T.O. , Mistrza Świątyni 8°= 3° A.'.A.'. (1885-1962 e.v.). Za sprawą jego kontaktów z Crowleyem, naziści umieścili go w obozie koncentracyjnym, z którego zdołał jednak zbiec, początkowo udając się do Belgii, a następnie do Anglii, ostatecznie zaś wyemigrował do USA. Był on następcą Crowley’a na wszystkich istotnych stanowiskach, które ten piastował. Przejął władzę nad Zewnętrznym Zakonem, jak również stanowisko Kanclerza A.'.A.'. (to drugie stanowisko piastował właściwie juz od 1925 e.v.). Pod jego przywództwem, ruch został poddany swoistej terapi odchudzającej: w momencie śmierci Germer posiadał jedynie jednego lojalnego ucznia, Brazylijczyka imieniem Marcelo Ramos Motta (1931-1978 e.v.).
Ów Brazylijczyk został mianowany następcą Germera. W październiku 1962 e.v., mieszkający w Brazylii Motta otrzymał telegram od żony Germera, którego treść brzmiała następująco: "Nasz mistrz nie żyje. Ty jesteś jego Następcą. Przyjmij tą wiadomość ode mnie, jako iż zmarł on na moich rękach, a było to jego ostatnim życzeniem". Motta przez długi czas zmagał sie z ciężarem jaki przypadł mu w udziale, przyjmując ostatecznie powierzoną mu odpowiedzialność i ogłaszając się Głową thelemicznego ruchu. Zrekonstruował on rytuały Zewnętrznego Zakonu, oczyścił je z naleciałości wiktoriańskiej masonerii i tym sposobem zaprezentował nowy system Inicjacji. Czyniąc to, wypełnił zadanie powierzone jego poprzednikowi, Germerowi, który został zobligowany do tego przez Wielką Bestię: "Powinieneś rozważyć całkowitą zmianę systemu - tajemnica jest podstawą i musisz dobrać w tym celu właściwych ludzi".
Motta musiał stawić czoła wielu problemom, wiążącym się zarówno z jego własną pracą, jak i próbami stworzenia thelemicznego ruchu pod swoim przywództwem. Pomimo wszystkich tych trudności, jego systemem, znanym pod nazwą "Społeczność O.T.O.", która byłą wspomnianą powyżej reformacją Zewnętrznego Zakonu, zainteresowali się pewni ludzie w Australii, Wielkiej Brytanii i obu Amerykach.
Owe niewielkie, lokalne grupy, a zwłaszcza grupa działająca w Nashville, w stanie Tennessee, wypracowały nowy system Inicjacji. Motta, podobnie jak i Germer, nie pozostawił po swojej śmierci dużej organizacji, zamiast tego zostawiając po sobie kilku bardzo oddanych uczniów. Jeden z nich, w momencie gdy Motta uznał, iż OTO przestało się rozwijać, został zobligowany do stworzenia nowego Zewnętrznego Zakonu. Sporo czasu upłynęło nim ów uczeń sam stał się mistrzem – lub też przyznał się sam przed sobą, iż tak się stało. Dlatego też powstanie nowego zakonu musiało być odłożone aż do takiej chwili.
W 1992 e.v. uczeń Motty o którym tu mowa, Frater 939.'. , powołał do życia Święty Zakon RaHoorKhuit'a. Mistyczny opis tych zdarzeń został przedstawiony w dokumencie zatytułowanym "Historia H.O.O.R.". W tym samym czasie grupa aspirantów zamieszkująca w Niemczech poszukiwała ośrodka nowoeonicznego ruchu. Owe poszukiwania zawiodły ich na wiele pobocznych ścieżek, jak również w stronę kilku całkiem już martwych punktów. Zrozumieli oni wówczas, że nie ostała się w Europie żadna zewnętrzna manifestacja Wielkiego Białego Bractwa. Stare centrum oświecenia stało się duchową pustynią. Pomimo tego, iż daleka droga dzieliła owych aspirantów od osiągnięcia mistrzostwa, założyli oni własny Zakon, którego głównym celem było odnalezienie "Światła Świata", Mistrza Świątyni A.'. A.'., aby uczynić go Głową ich Zakonu. Poszukiwania trwały siedem długich lat, a sukces nadszedł dopiero wówczas, gdy się poddali; "Gdyż czysta wola, niezaspokojona celem, wyzwolona z żądzy rezultatu jest w pełni doskonała". Odnaleźli go w Villa Corvus, w Opactwie Thelemy, w Terra Flores.
Tym tez sposobem europejscy bracia nawiązali kontakt z Ruchem Mistrza 939.'. i już wkrótce wznieśli Świątynię Inicjacji, zgodnie z tym co zapisano: "wpierw należy wznieść świątynię, aby bóg mógł w niej zamieszkać". Siostra, która równie długo, lecz potajemnie, poszukiwała thelemicznego Ruchu, również wkrótce została powitana w Świątyni, podobnie jak i wiele innych osób. Rok później owa Świątynia stała się Lożą Aton. Od tamtej chwili, Bracia i Siostry z tej loży, pracują z oddaniem by ustanowić Królestwo Ra-Hoor-Khuit'a na ziemi i wzmocnić regencję Heru-Ra-Ha. Pustynia na nowo rozkwitła, wydając nowe owoce.
W Imię Naszej Pani BABALON
I w Imię Bestii, którą ujeżdża;
Chwała Europejskim WOJOWNIKOM LVX.
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
HISTORIA H.O.O.R. W POLSCE
Czyń swoją wolę będzie całym prawem.
Pośród doskonałej, jałowej ciemności i ciszy wzniósł się okrzyk jastrzębia. Leciał on w powietrzu ponad ziemią i wodą. Ogniem w swym wzroku, sercu i języku wybudził ze snu tych, którzy jeszcze przed chwilą snem błogim spali.
Światło lśniło w nich, odkąd sięgała ich pamięć. Było niczym zagubiona w ciemności nocy iskierka. To dzięki niej wciąż na nowo poszukiwali, tej wspaniałej rzeczywistości, której byli częścią.
Ci którzy usłyszeli w oddali okrzyk jastrzębia, bądź też dostrzegli blask jego majestatu i siły, od najmłodszych lat zaczęli zgłębiać tajniki natury. Ich serca z utęsknieniem poszukiwały Góry Adeptów.
Wraz z upływem czasu odnajdywali rozrzucone okruchy wiedzy o tym, czym jest miłość, wolność, życie i światło. W końcu, poznali również czym jest Prawo.
Odnalezienie Księgi stało się początkiem nowej wędrówki. Bowiem pośród mglistych równin doczesnej rzeczywistości wyłoniła się w końcu Góra Adeptów.
Kiedy rozpoczynali swoją wędrówkę, szybko dostrzegli na drodze innych wędrowców zmierzających w tą samą stronę. Niestety jedynie część z nich pragnęła zdobyć szczyt odległej góry. Jeszcze mniej spośród nich posiadało dość sił by tego dokonać. Droga zaś wydawała się nieskończenie długa i wyboista.
Pomimo, iż otaczali ich zewsząd ludzie, stali się samotni w swej wędrówce. Samotność zaś rodzi niebezpieczeństwo popadnięcia w ułudę samego siebie.
Ich przeznaczeniem było jednak prawdziwe poznanie, wykraczające daleko poza granice wyznaczane przez ego. Dlatego też wędrując, bacznie wypatrywali żaru aspiracji, płonącego w sercach wszystkich prawdziwych adeptów.
Czysta aspiracja ich woli, splotła wkrótce ich losy ze sobą. Wędrując razem pomagali sobie nawzajem odrzucać kolejne przeszkody napotykane na drodze i pokonywać własne słabości. Wraz z tym stopniowo uczyli się istoty prawdziwego Braterstwa.
Góra Adeptów ku której tak wytrwale dążyli, z każdym dniem stawała się coraz wyrazistsza. Z mętnej niegdyś idei stała się czymś stale obecnym i rzeczywistym, dostrzegali więc ścieżki, jaskinie i rozpadliny, które ją zdobiły. Zrozumieli też jak trudno jest trafić pośród bogactwa Góry na Szczyt.
Podczas całej tej wędrówki napotykali na liczne wzmianki o Mistrzach zamieszkujących Szczyt Góry. Dostępu do Góry strzegli jednak liczni strażnicy. Każdy z nich dzierżył oręż wiedzy i poznania, ażeby ustrzec nieprzygotowanych wędrowców przed pułapkami Góry.
Stojąc w końcu u podnóża Góry Adeptów, szybko spostrzegli, jak trudno jest postawić kolejny krok. Wiedzieli, iż jedynie nawiązując kontakt z Wielkim Białym Bractwem zamieszkującym Górę, mogą mieć pewność, iż ścieżki wiodące na Szczyt staną przed nimi otworem.
Ich poszukiwania przez długi czas były bezowocne. Ludzie których napotykali, choć mienili się mistrzami, zamiast w górę, prowadzili ludzi na liczne pagórki, bądź też na skraj przepaści, mówiąc: "To właśnie jest Góra".
Byli też tacy "mistrzowie", którzy znając pomniejsze ścieżyny góry, w zamian za dary przyniesione z mglistych równin doczesnej rzeczywistości, wprowadzali na kręte ścieżki, a następnie porzucali gdzieś na skalistych pustkowiach, które sami zamieszkiwali.
Wytrwałość jednak, choć na początku ma słony smak smutku i gorycz wyrzeczenia, ostatecznie staje się słodyczą radości. Jeden z Adeptów, po tym jak umarła w nim wszelka nadzieja nawiązania kontaktu z sukcesją mistrzów, dostrzegł srebrną nić swego przeznaczenia, która choć snuła się do odległej krainy, to miejsce do którego go zawiodła, roztaczało niezwykły blask, którego wcześniej nigdzie nie doświadczył. Gdy dzień ponownie zrównał się z nocą, dotarł do miejsca w którym odnalazł innych adeptów, którzy przybyli wiedzeni tą samą nicią, jak i odkrył, iż jej koniec, dzierży pewną dłonią Mistrz.
Bracia, których odnalazł nie przekonywali go, aby się do nich przyłączył lub z nimi pozostał. Zamiast tego musiał sam nabrać pewności, że trafił we właściwe miejsce, a następnie złożyć przysięgę, iż nie cofnie się na swej drodze, ani też nie porzuci swych braci i nie odmówi pomocy nikomu, kto idąc w tym samym kierunku, go o nią poprosi. Dopiero gdy zawiązał więzy prawdziwego braterstwa, otrzymał oręż którym wyswobodził się z kajdan, które zatrzymywały go przed podjęciem dalszej wędrówki. Udał się zatem na powrót ku rodzimym ziemiom, gdzie oczekiwali na niego towarzysze na ścieżce. Ci zaś dostrzegli, iż powrócił niosąc w sobie majestat Horusa.
Bractwo do którego się przyłączyli, z racji prostoty swych reguł i dyscypliny zostało nazwane Świętym Zakonem Ra-Hoor-Khuit'a. Regułą zakonu była jednak nie senna uległość i spokój utrzymujący świadomość w istnieniu, lecz blask mocy i ogień transformujący ją w Złoto.
Adepci ci poprzysięgli rozniecić płomienny żar pośród rodzimych ziem. Płomień jaki wzniecić potrafi jedynie żar budzącej się ze snu świadomości.
Pierwszą bitwą jaką stoczyli, było wzniesienie Świątyni w której zapłonął ogień Gnozy. Świątynia ta została nazwana Świątynią Mentu, albowiem to Mentu jest tym, który budzi ze snu Światło i poprzez jego płomienie obraca w popiół wszelkie przeszkody na drodze.
Wrota Świątyni Mentu otwarte są dla wszystkich, których serca są czyste w swej aspiracji i którzy pragną dalszej ekspansji Światła. W tajemnym ogniu wykuwany jest oręż dla odważnych, silnych i dostojnych. Dla tych, którzy są godni przekroczyć próg Świątyni HOOR’a.
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
STRUKTURA H.O.O.R.
Czyń swoją wolę będzie całym Prawem.
W imię Wtajemniczającego AUGMN! Jako że, dokument ten jest rozpowszechniony pośród tych wszystkich, którzy znajdują się poza obrębem Zakonu, możemy w nim przedstawić jedynie ogólną strukturę naszego Zakonu.
1. Inicjacja do Armii RHK obejmuje pierwszy stopień i jest dostępna dla wszystkich, którzy twierdzą, iż są zainteresowani Thelemą. Po Inicjacji mogą oni wstąpić do H.O.O.R., mogą złożyć Przysięgę Probationera A.'.A.'. lub też uczynić obie te rzeczy (zob. AL I:50). Mogą też zwyczajnie powrócić do swego dotychczasowego życia. Pierwsza Inicjacja jest przedsmakiem tego, co ma nastąpić.
2. Narodziny Żołnierza są pierwszym stopniem pierwszej Triady.
3. Życie Żołnierza jest drugim stopniem pierwszej Triady.
4. Trwanie Żołnierza jest trzecim stopniem Zewnętrznej Triady.
5. Dzięki naukom zdobytym w Zewnętrznej Triadzie, kandydat jest przygotowywany do przeistoczenia się z Żołnierza w Paladyna Thelemy.
6. Inicjacja do Zakonu Thelemy.
7. Nie powinno się mylić Zelatora Thelemy z podobnie nazywającym się stopniem, funkcjonującym w A.'.A.'. (Jest w tym jednak ukryta tajemnica, której nie można wyjawić w tego rodzaju, ogólnodostępnym dokumencie)
8. Opat otrzymuje dostęp do formuły Różo-Krzyża. Przewodzi on również rozlicznym Opactwom zakładanym przez Zakon w celu realizacji jego zadań społecznych.
9. Adepta Thelemy nie powinno się mylić ze stopniem o tej samej nazwie funkcjonującym w A.'.A.'.. (Rozwoju Adepta nie można omówić nigdzie poza Sanktuarium Wewnętrznej Triady)
10. Magistra Thelemy nie powinno się mylić ze stopniem o tej samej nazwie funkcjonującym w A.'.A.'.. (Dzieło Magistra, pozornie dotyczy kierowania zakonem. W rzeczywistości zaś....dzieła o którym mówić nie będziemy)
11. Nadzorca [Overseer] jest Łącznikiem i zawsze jest również wysokim stopniem, członkiem A.'.A.'.. Jego lub Jej Mistrz jest wierzchołkiem Sekretnej Triady, lecz o tym zakazane jest mówić.
Niechaj ten krótki opis wystarczy tym, którzy są ledwie zaciekawieni. Tych zaś, którzy są spośród NAS, wzywamy do boju!
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
WSTĘPNE PRZEMYŚLENIA
na temat H.O.O.R.
Wydane przez Zakon i z upoważnienia Kanclerza A.'.A.'.
Czyń swoją wolę, będzie całym Prawem
O początkach H.O.O.R.
Pomysł stworzenia Świętego Zakonu RaHoorKhuit'a powstał w połowie sierpnia 1978 e.v. Oficjalnie zaś, H.O.O.R. jako nowy, zewnętrzny Zakon Thelemy został założony w 1992 e.v. Zakon ten utworzono, aby realizować i nauczać koncepcje, zasady oraz metody systemu Teurgii znanego jako Thelema. H.O.O.R. jest zakonem, który działa w harmonii z A.'.A.'.. W chwili obecnej H.O.O.R. organizuje Świątynie i Loże w różnych miastach na całym świecie. Inicjacja na 1 stopień jest dostępna dla wszystkich, których pragną jej dostąpić. Natomiast drugi stopień można osiągnąć poprzez poddanie się Próbie w jednej z lóż Zakonu.
Nauki udzielane przez zakon, zmieniają się wraz z kolejnymi stopniami, wszystkie jednak zawierają całość "Wtajemniczonych" objaśnień dotyczących Duchowych Narodzin, Życia i Śmierci w obecnym, Nowym Eonie. Mniejsze Misteria o których tu mowa, przekazywane są w ramach Zewnętrznej Triady. (Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, przejrzyj dokument 'Struktura Stopni H.O.O.R.'). Natomiast Większe Misteria przekazywane są w ramach Wewnętrznej Triady i wolno tu o nich jedynie napomknąć. (Tym niemniej, inteligentny człowiek jest w stanie wyrobić sobie ogólne wyobrażenie na temat ich struktury, zapoznając się z dokumentem "Struktura Stopni H.O.O.R.".) H.O.O.R. zajmuje się nie tylko celebrowaniem owych "Wtajemniczonych" objaśnień, poprzez rytuał i symbole, ale jest też zainteresowany rozwojem społecznym, sprawiedliwością i wolnością na całym świecie.
Wprowadzenie do Thelemy
Dla tych wszystkich, którzy czytają ten dokument, nie zetknąwszy się nigdy wcześniej z naukami i filozofią Edwarda Aleksandra Crowleya, niezbędne jest zapewne zdefiniowanie terminu Thelema.
Thelema (θέλημα) jest greckim słowem, oznaczającym Wolę. Słowo to, posiada również szczególne znaczenie w filozofii Aleistera Crowleya, co zostanie pokrótce objaśnione.
W kontekście tego eseju, określenie Thelema będzie używane w odniesieniu do duchowych nauk i systemu filozoficznego stworzonego przez Aleistera Crowleya.
Kim zatem był Aleister Crowley? Urodził się w 1875 e.v. w Leamington Warwickshire, zmarł zaś w 1947 e.v. w Hastings (obie te miejscowości znajdują się w Wielkiej Brytanii).
W ciągu 72 lata swojego życia niestrudzenie przemierzał najdalsze krańce globu, doskonaląc się w tak różnych systemach rozwoju duchowego jak Buddyzm i Zachodnia Magija Ceremonialna, syntetyzując je ze sobą. Realizował się jako pisarz, uprawniał wspinaczkę, eksperymentował z najróżniejszymi substancjami zmieniającymi świadomość, stymulując tym i na inne sposoby społeczną akceptację mających nadejść zmian.
Aleister Crowley był człowiekiem, który odcisnął swe piętno na tak różnych osobach jak C.G. Jung, H.L. Menkin, Tymothy Leary i Anton LaVey. W zasadzie niemal każdy, kto w dzisiejszych czasach, eksperymentuje lub pisze o czymś, co ma jakikolwiek związek z rozwojem duchowej świadomości, jej poszerzaniem lub odmiennymi stanami, jest na swój sposób dłużnikiem wobec badań i pism Aleistera Crowleya.
Ciężko znaleźć we współczesnej literaturze poruszającej te tematy, obszar który nie znajdowałby się pod wpływem jego pism i pomysłów. (Aby uzyskać więcej informacji zob. " The Confessions of Aleister Crowley " autorstwa samego Crowleya. Książkę fascynującą, pełną autobiograficznego dowcipu i erudycji.)
O ile powyższe informacje wystarczają w zupełności dla czytelników kolorowych czasopism, o tyle poważny czytelnik, stykający się z tym tematem po raz pierwszy, mógłby zapragnąć szerszego ujęcia tematu. Na przykład; jakie jest pochodzenie słowa Thelema?
Słowo to zostało użyte w natchnionym tekście, podyktowanym Crowley'owi (jak sam to opisał) w Kairze, 8, 9 i 10 kwietnia 1904 e.v. (Szersze omówienie tego doświadczenia i wydarzeń, które do niego doprowadziły można znaleźć w: "The Equinox of The Gods" oraz w "The Confessions of Aleister Crowley"). Tekst ten znany jest jako Księga Prawa lub Liber AL vel Legis. Księga Prawa ma być (wedle słów Crowleya) przekazem od "ponadludzkiej inteligencji", który przedstawia ludzkości nową duchowość, etykę, moralność i system społeczny. Znudzony intelektualista albo zwyczajnie niewykształcony umysł może to lakonicznie skwitować: "cóż z tego, nie różni się on niczym od pozostałych oszustów na przestrzeni wieków".... i może tak twierdzić dopóty nie przejrzy na oczy, a wówczas szturchnie swego przyjaciela i powie... zobacz co zapisano w Liber AL : "Każdy mężczyzna i każda kobieta jest gwiazdą.", "Słowem Prawa jest Thelema.", "Czyń swoją wolę, będzie całym prawem" oraz "Miłość jest prawem, miłość podług woli." Za pomocą tych czterech krótkich zdań Księga Prawa, jeśli tylko wprowadza się ją w życie, zrywa wszelkie kajdany ludzkiej niewoli. (Przyjmując, iż czytelnik jest świadom swego zniewolenia)
W jaki sposób?
1. Oznajmia, iż każdy człowiek jest doskonały, wyjątkowy i boski.
2. Oznajmia, iż Wola, albo też wyjątkowe przeznaczenie każdej osoby, jest prawem.
3. Oznajmia, iż czynienie swej Woli jest zadaniem każdej gwiazdy.
4. Oznajmia, iż Miłość jest czynnikiem, podlegającym Woli, wiążącym ze sobą wszystkie rzeczy na drodze.
W jaki sposób owe stwierdzenia zrywają kajdany niewoli?
1. Prawo odrzuca wszelkich kapłanów, kaznodziei i "moralnych przywódców", na rzecz indywidualnej boskości. (W ciszy każdego serca rozbrzmiewa boski głos, trzeba się jedynie nauczyć go słyszeć.) Dzięki zniesieniu owych "związków z boskością" odbywających się za pośrednictwem innych ludzi, nie bardziej boskich niż my sami, każdy mężczyzna i każda kobieta może po prostu lśnić własnym światłem. Prawo daje możliwość każdemu mężczyźnie i każdej kobiecie wyzwolić się spod tyrani kapłanów, "bogów" i przywódców społecznych, którzy chcieliby wykorzystać ich dla własnych korzyści (na ogół materialnych), poprzez ukazanie tego kim naprawdę jesteśmy: Bogami! Każdy z nas!
2. Prawo głosi, że Wola jednostki jest jej nadrzędnym Prawem. Poprzez to jednostka ma prawo uzyskać i posiadać wolność decydowania o własnych czynach, słowach, religii, ubiorze lub sposobie życia. Krótko mówiąc ma prawo decydować o tym wszystkim, o czym teraz decyduje za nią społeczeństwo, poprzez swe prawa, religie i dogmaty.
3. Prawo obarcza każdą jednostkę zadaniem i odpowiedzialnością poszukiwania i czynienia tego tylko, do czego jest ona w szczególny sposób predysponowana. Prawo głosi, że wówczas, gdy ktoś odkryje swe wyjątkowe przeznaczenie, staje się ono jedynym wyznacznikiem jego działań na tym świecie. Tym sposobem każdy jest jak gdyby wewnętrznie motywowany i działa w ramach ekologicznej harmonii lub równowagi ze wszystkim, co wchodzi w skład jego środowiska. Poprzez inteligentne stosowanie tych zasad, jednostka staje się sama sobie Panem. Tym też jest wolność.
4. Miłość, wedle Prawa, jest mocą wiążącą ze sobą każdą parę przeciwieństw. Zrozumienie tej koncepcji ma ogromne znaczenie, jako iż jej konsekwencje dotyczą relacji jednostki ze wszystkim innym.
Powyższe punkty są jedynie pokrótce przedstawioną opinią autora na temat przedstawionych tu kwestii. Czytelnik powinien przeczytać Prawo i samodzielnie wyrobić sobie zdanie na temat wartości tego tekstu. Radzi się czytelnikowi, aby nie wierzył na słowo autorowi, ani też w żadne z przytoczonych tu stwierdzeń, a zamiast tego by przestudiował je i rozsądził samemu o ich słuszności. Jest to również istotnym elementem thelemicznej ścieżki. W Thelemie nie popieramy ślepego posłuszeństwa, zachęcamy raczej do badań, pytań i studiów, tak aby wszystkie nasze działania mogły stać się w pełni świadome.
"Czyń swoją wolę, będzie całym prawem" zostało zinterpretowane przez głupców jako maksyma rozpasania i samowoli; w rzeczywistości jest niemal wszystkim prócz tego. Uważny czytelnik zrozumie to na podstawie przytoczonych powyżej czterech punktów. Dla niezbyt uważnych czytelników twardo oznajmiam: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Powtórzę to jeszcze raz, gdyby nie było to do końca jasne: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Być może powinienem wyrazić się jeszcze jaśniej dla tych, którzy nie zrozumiali za pierwszym i drugim razem: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Jasne!? Ach tak, dla wszystkich agencji wywiadu; do was zwłaszcza kieruję te słowa: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Czym wobec tego jest Thelema? Thelema jest systemem teurgii i inicjacji, jak też filozofią radzenia sobie ze wszystkimi aspektami życia na tej planecie. Nie ma znaczenia czy będzie to relacja Aspiranta z jego "Bogiem", małżonka z małżonką, polityka z wyborcą, czy pracownika z jego szefem. Pozwólcie, że zakończę to wprowadzenie cytatem z " The Confessions of Aleister Crowley" (cytat z rozdziału 49), podkreślając istotną różnice zachodzącą między "filozofią" zawartą w Liber AL vel Legis, a innymi filozofiami; albowiem natura filozofii przedstawionej w Liber AL jest raczej względna, niż absolutna.
Historyczna koncepcja, na której opiera się Księga Prawa.
Księga Prawa godzi ze sobą bezosobową i nieskończonościową interpretację kosmosu z egocentrycznym i praktycznym punktem widzenia, pozwalając równocześnie, aby "nieskończona przestrzeń" przemawiała językiem Bogini i rozprawiała o szczegółach jedzenia i picia:
"Bądźcie przeto przystojni: odziejcie się wszyscy w piękne stroje; jedzcie obfite pokarmy i pijcie słodkie wina, i wina które się pienią! Napełnijcie się również miłością i wolą kochania, tak jak tego chcecie, kiedy, gdzie i z kim chcecie. Ale zawsze dla mnie."
Wyzwolenie ludzkości z wszystkich ograniczeń jest jedną z głównych nauk Księgi.
"Nie przywiązujcie się do niczego! Niechaj pośród was nie będzie czyniona różnica pomiędzy jakąkolwiek rzeczą, a żadną inną; gdyż stąd pochodzi ból."
Godzi to ze sobą koncepcje kosmologiczne, wykraczające poza czas i przestrzeń, postrzegane konwencjonalnie i historycznie. Przede wszystkim jednak obwieszcza bezwarunkową prawdę, równocześnie twierdząc ostrożnie, iż "magiczna formuła" (lub system zasad) na której opiera się praktyczna część tej księgi, nie jest prawdą absolutną, lecz odnosi się do ziemskiego czasu objawienia.
(Olbrzymią zaleta tej Księgi jest to, że nie udaje ona, iż rozwiązała praktyczne problemy ludzkości raz na zawsze. Zamiast tego wskazuje na pewien etap ewolucji.)
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
939.'.
Nadzorca H.O.O.R.
WSTĘPNE PRZEMYŚLENIA
na temat H.O.O.R.
Wydane przez Zakon i z upoważnienia Kanclerza A.'.A.'.
Czyń swoją wolę, będzie całym Prawem
O początkach H.O.O.R.
Pomysł stworzenia Świętego Zakonu RaHoorKhuit'a powstał w połowie sierpnia 1978 e.v. Oficjalnie zaś, H.O.O.R. jako nowy, zewnętrzny Zakon Thelemy został założony w 1992 e.v. Zakon ten utworzono, aby realizować i nauczać koncepcje, zasady oraz metody systemu Teurgii znanego jako Thelema. H.O.O.R. jest zakonem, który działa w harmonii z A.'.A.'.. W chwili obecnej H.O.O.R. organizuje Świątynie i Loże w różnych miastach na całym świecie. Inicjacja na 1 stopień jest dostępna dla wszystkich, których pragną jej dostąpić. Natomiast drugi stopień można osiągnąć poprzez poddanie się Próbie w jednej z lóż Zakonu.
Nauki udzielane przez zakon, zmieniają się wraz z kolejnymi stopniami, wszystkie jednak zawierają całość "Wtajemniczonych" objaśnień dotyczących Duchowych Narodzin, Życia i Śmierci w obecnym, Nowym Eonie. Mniejsze Misteria o których tu mowa, przekazywane są w ramach Zewnętrznej Triady. (Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, przejrzyj dokument 'Struktura Stopni H.O.O.R.'). Natomiast Większe Misteria przekazywane są w ramach Wewnętrznej Triady i wolno tu o nich jedynie napomknąć. (Tym niemniej, inteligentny człowiek jest w stanie wyrobić sobie ogólne wyobrażenie na temat ich struktury, zapoznając się z dokumentem "Struktura Stopni H.O.O.R.".) H.O.O.R. zajmuje się nie tylko celebrowaniem owych "Wtajemniczonych" objaśnień, poprzez rytuał i symbole, ale jest też zainteresowany rozwojem społecznym, sprawiedliwością i wolnością na całym świecie.
Wprowadzenie do Thelemy
Dla tych wszystkich, którzy czytają ten dokument, nie zetknąwszy się nigdy wcześniej z naukami i filozofią Edwarda Aleksandra Crowleya, niezbędne jest zapewne zdefiniowanie terminu Thelema.
Thelema (θέλημα) jest greckim słowem, oznaczającym Wolę. Słowo to, posiada również szczególne znaczenie w filozofii Aleistera Crowleya, co zostanie pokrótce objaśnione.
W kontekście tego eseju, określenie Thelema będzie używane w odniesieniu do duchowych nauk i systemu filozoficznego stworzonego przez Aleistera Crowleya.
Kim zatem był Aleister Crowley? Urodził się w 1875 e.v. w Leamington Warwickshire, zmarł zaś w 1947 e.v. w Hastings (obie te miejscowości znajdują się w Wielkiej Brytanii).
W ciągu 72 lata swojego życia niestrudzenie przemierzał najdalsze krańce globu, doskonaląc się w tak różnych systemach rozwoju duchowego jak Buddyzm i Zachodnia Magija Ceremonialna, syntetyzując je ze sobą. Realizował się jako pisarz, uprawniał wspinaczkę, eksperymentował z najróżniejszymi substancjami zmieniającymi świadomość, stymulując tym i na inne sposoby społeczną akceptację mających nadejść zmian.
Aleister Crowley był człowiekiem, który odcisnął swe piętno na tak różnych osobach jak C.G. Jung, H.L. Menkin, Tymothy Leary i Anton LaVey. W zasadzie niemal każdy, kto w dzisiejszych czasach, eksperymentuje lub pisze o czymś, co ma jakikolwiek związek z rozwojem duchowej świadomości, jej poszerzaniem lub odmiennymi stanami, jest na swój sposób dłużnikiem wobec badań i pism Aleistera Crowleya.
Ciężko znaleźć we współczesnej literaturze poruszającej te tematy, obszar który nie znajdowałby się pod wpływem jego pism i pomysłów. (Aby uzyskać więcej informacji zob. " The Confessions of Aleister Crowley " autorstwa samego Crowleya. Książkę fascynującą, pełną autobiograficznego dowcipu i erudycji.)
O ile powyższe informacje wystarczają w zupełności dla czytelników kolorowych czasopism, o tyle poważny czytelnik, stykający się z tym tematem po raz pierwszy, mógłby zapragnąć szerszego ujęcia tematu. Na przykład; jakie jest pochodzenie słowa Thelema?
Słowo to zostało użyte w natchnionym tekście, podyktowanym Crowley'owi (jak sam to opisał) w Kairze, 8, 9 i 10 kwietnia 1904 e.v. (Szersze omówienie tego doświadczenia i wydarzeń, które do niego doprowadziły można znaleźć w: "The Equinox of The Gods" oraz w "The Confessions of Aleister Crowley"). Tekst ten znany jest jako Księga Prawa lub Liber AL vel Legis. Księga Prawa ma być (wedle słów Crowleya) przekazem od "ponadludzkiej inteligencji", który przedstawia ludzkości nową duchowość, etykę, moralność i system społeczny. Znudzony intelektualista albo zwyczajnie niewykształcony umysł może to lakonicznie skwitować: "cóż z tego, nie różni się on niczym od pozostałych oszustów na przestrzeni wieków".... i może tak twierdzić dopóty nie przejrzy na oczy, a wówczas szturchnie swego przyjaciela i powie... zobacz co zapisano w Liber AL : "Każdy mężczyzna i każda kobieta jest gwiazdą.", "Słowem Prawa jest Thelema.", "Czyń swoją wolę, będzie całym prawem" oraz "Miłość jest prawem, miłość podług woli." Za pomocą tych czterech krótkich zdań Księga Prawa, jeśli tylko wprowadza się ją w życie, zrywa wszelkie kajdany ludzkiej niewoli. (Przyjmując, iż czytelnik jest świadom swego zniewolenia)
W jaki sposób?
1. Oznajmia, iż każdy człowiek jest doskonały, wyjątkowy i boski.
2. Oznajmia, iż Wola, albo też wyjątkowe przeznaczenie każdej osoby, jest prawem.
3. Oznajmia, iż czynienie swej Woli jest zadaniem każdej gwiazdy.
4. Oznajmia, iż Miłość jest czynnikiem, podlegającym Woli, wiążącym ze sobą wszystkie rzeczy na drodze.
W jaki sposób owe stwierdzenia zrywają kajdany niewoli?
1. Prawo odrzuca wszelkich kapłanów, kaznodziei i "moralnych przywódców", na rzecz indywidualnej boskości. (W ciszy każdego serca rozbrzmiewa boski głos, trzeba się jedynie nauczyć go słyszeć.) Dzięki zniesieniu owych "związków z boskością" odbywających się za pośrednictwem innych ludzi, nie bardziej boskich niż my sami, każdy mężczyzna i każda kobieta może po prostu lśnić własnym światłem. Prawo daje możliwość każdemu mężczyźnie i każdej kobiecie wyzwolić się spod tyrani kapłanów, "bogów" i przywódców społecznych, którzy chcieliby wykorzystać ich dla własnych korzyści (na ogół materialnych), poprzez ukazanie tego kim naprawdę jesteśmy: Bogami! Każdy z nas!
2. Prawo głosi, że Wola jednostki jest jej nadrzędnym Prawem. Poprzez to jednostka ma prawo uzyskać i posiadać wolność decydowania o własnych czynach, słowach, religii, ubiorze lub sposobie życia. Krótko mówiąc ma prawo decydować o tym wszystkim, o czym teraz decyduje za nią społeczeństwo, poprzez swe prawa, religie i dogmaty.
3. Prawo obarcza każdą jednostkę zadaniem i odpowiedzialnością poszukiwania i czynienia tego tylko, do czego jest ona w szczególny sposób predysponowana. Prawo głosi, że wówczas, gdy ktoś odkryje swe wyjątkowe przeznaczenie, staje się ono jedynym wyznacznikiem jego działań na tym świecie. Tym sposobem każdy jest jak gdyby wewnętrznie motywowany i działa w ramach ekologicznej harmonii lub równowagi ze wszystkim, co wchodzi w skład jego środowiska. Poprzez inteligentne stosowanie tych zasad, jednostka staje się sama sobie Panem. Tym też jest wolność.
4. Miłość, wedle Prawa, jest mocą wiążącą ze sobą każdą parę przeciwieństw. Zrozumienie tej koncepcji ma ogromne znaczenie, jako iż jej konsekwencje dotyczą relacji jednostki ze wszystkim innym.
Powyższe punkty są jedynie pokrótce przedstawioną opinią autora na temat przedstawionych tu kwestii. Czytelnik powinien przeczytać Prawo i samodzielnie wyrobić sobie zdanie na temat wartości tego tekstu. Radzi się czytelnikowi, aby nie wierzył na słowo autorowi, ani też w żadne z przytoczonych tu stwierdzeń, a zamiast tego by przestudiował je i rozsądził samemu o ich słuszności. Jest to również istotnym elementem thelemicznej ścieżki. W Thelemie nie popieramy ślepego posłuszeństwa, zachęcamy raczej do badań, pytań i studiów, tak aby wszystkie nasze działania mogły stać się w pełni świadome.
"Czyń swoją wolę, będzie całym prawem" zostało zinterpretowane przez głupców jako maksyma rozpasania i samowoli; w rzeczywistości jest niemal wszystkim prócz tego. Uważny czytelnik zrozumie to na podstawie przytoczonych powyżej czterech punktów. Dla niezbyt uważnych czytelników twardo oznajmiam: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Powtórzę to jeszcze raz, gdyby nie było to do końca jasne: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Być może powinienem wyrazić się jeszcze jaśniej dla tych, którzy nie zrozumiali za pierwszym i drugim razem: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Jasne!? Ach tak, dla wszystkich agencji wywiadu; do was zwłaszcza kieruję te słowa: "Czyń swoją wolę" nie oznacza rób co chcesz!
Czym wobec tego jest Thelema? Thelema jest systemem teurgii i inicjacji, jak też filozofią radzenia sobie ze wszystkimi aspektami życia na tej planecie. Nie ma znaczenia czy będzie to relacja Aspiranta z jego "Bogiem", małżonka z małżonką, polityka z wyborcą, czy pracownika z jego szefem. Pozwólcie, że zakończę to wprowadzenie cytatem z " The Confessions of Aleister Crowley" (cytat z rozdziału 49), podkreślając istotną różnice zachodzącą między "filozofią" zawartą w Liber AL vel Legis, a innymi filozofiami; albowiem natura filozofii przedstawionej w Liber AL jest raczej względna, niż absolutna.
Historyczna koncepcja, na której opiera się Księga Prawa.
Księga Prawa godzi ze sobą bezosobową i nieskończonościową interpretację kosmosu z egocentrycznym i praktycznym punktem widzenia, pozwalając równocześnie, aby "nieskończona przestrzeń" przemawiała językiem Bogini i rozprawiała o szczegółach jedzenia i picia:
"Bądźcie przeto przystojni: odziejcie się wszyscy w piękne stroje; jedzcie obfite pokarmy i pijcie słodkie wina, i wina które się pienią! Napełnijcie się również miłością i wolą kochania, tak jak tego chcecie, kiedy, gdzie i z kim chcecie. Ale zawsze dla mnie."
Wyzwolenie ludzkości z wszystkich ograniczeń jest jedną z głównych nauk Księgi.
"Nie przywiązujcie się do niczego! Niechaj pośród was nie będzie czyniona różnica pomiędzy jakąkolwiek rzeczą, a żadną inną; gdyż stąd pochodzi ból."
Godzi to ze sobą koncepcje kosmologiczne, wykraczające poza czas i przestrzeń, postrzegane konwencjonalnie i historycznie. Przede wszystkim jednak obwieszcza bezwarunkową prawdę, równocześnie twierdząc ostrożnie, iż "magiczna formuła" (lub system zasad) na której opiera się praktyczna część tej księgi, nie jest prawdą absolutną, lecz odnosi się do ziemskiego czasu objawienia.
(Olbrzymią zaleta tej Księgi jest to, że nie udaje ona, iż rozwiązała praktyczne problemy ludzkości raz na zawsze. Zamiast tego wskazuje na pewien etap ewolucji.)
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
939.'.
Nadzorca H.O.O.R.
AFORYZMY DLA ZAKŁOPOTANYCH
Czyń swoją wolę będzie całym Prawem.
1. Prawdziwa Wola jest dążeniem, tak długo jak będziesz jedynie wyobrażać sobie czym ona jest, nie doświadczysz jej.
2. Księga Prawa będzie dla ciebie tylko świstkiem zapisanego papieru, dopóki nie zapieczętujesz jej w swym sercu.
3. Liber OZ jest manifestem przypisanej nam od urodzenia thelemicznej suwerenności. Lecz jedynie Liber AL i Święte Księgi Thelemy ukazują nam jak przekształcić te dziedzictwo w nasze LVX i NOX.
4. Liber OZ prowadzi Kochanka i Człowieka Ziemi.
5. Liber OZ jest niczym pył na szlaku wędrówki Eremity.
6. Liber AL jest pokarmem ich wszystkich.
7. Ci, którzy pragną rozpuścić swe życie w życiu Zakonu, zwani są Kochankami.
8. Nie bojąc się rozpuszczenia, dążą oni do ekstazy gwiazd.
9. Eremici utrzymują swe żywioły w separacji, dopóki nie uznają, iż przyszedł czas by połączyć je z jak najlepszym skutkiem.
10. Obie te metody są słuszne w systemach Thelemy. Każda z nich ma też swe plusy i minusy.
11. Metody te służą różnym rodzajom osobowości. Żadna jednak nie posłuży głupcom, ani tym, którzy nie chcą poznać prawdy o sobie i się ZMIENIĆ!
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz