Wyższe Ja cz. III
Na poziomie
symbolicznym, Wja przejawia się jako nasz przewodnik, postać będšca gwarantem
bezpieczeństwa w szamańskiej rzeczywistoci, jako element naszego ja, który ma
obiektywne widzenie sprawy i moc kontrolowania biegu wydarzeń (elementów
wizji).
Kluczem do
udanego kontaktu z Przewodnikiem (czy jak kto woli Opiekunem) jest po pierwsze
zdanie sobie sprawy, że towarzyszy on nam cały czas (również w rzeczywistym nie),
od momentu naszych narodzin, a nawet jeszcze wczeniej, aż do ...do chwili
kiedy pojawia się nowa postać.
Drugš istotnš
sprawš jest to, że Przewodnik nigdy nie odzywa się nie pytany, nie mówi do nas,
do momentu w którym wiadomie zadamy pytanie. Tak samo postać jego nie jest
niczym niezwykłym - forma w jakiej go widzimy pochodzi z naszego wnętrza, jest
odbiciem naszego zaufania do postrzegania wiata, do naszej własnej zdolnoci
analizy i przebywania z tym co się dzieje w naszej wewnętrznej i zewnętrznej
rzeczywistoci. Im mniej wykorzystujemy tš zdolnoć tym dziwniejszš postaciš
jawi się nam w wizjach ta postać, im mniej mamy do siebie zaufania tym bardziej
przerażajšcym potrafi się on wydawać, pomimo tego, że wskanikiem prawdziwoci
opiekuna oprócz milczenia i skutecznoci odpowiedzi na pytania jest odczucie
wewnętrznego ciepła, serdecznoci kiedy wchodzimy w nim kontakt.
Ta postać
nigdy nas nie osadza w jakikolwiek sposób. Warto powiedzieć, że wrażenia "wietlistoci"
wyjštkowoci tych istot bardziej wišżš się z naszym postrzeganiem i zmianami
percepcji w stanie relaksu lub pobudzenia emocjonalnego, niż z jakš
"wyższociš" ich w stosunku do nas, powiedzmy to tak: z perspektywy
tamtej strony widać, że jestemy równi i wszyscy w tej samej sytuacji.
Innš postaciš
przewodników sš Zwierzęcia Mocy, w praktyce sš to symbole energii, które w nas
samych wyrażajš się jako pozytywne cechy (np. mšdroć, włšcznie z instynktowymi
zachowaniami) i najczęciej przybierajš postać zwierzęcš przy czym równie
dobrze mogš zmieniać się w wizjach w postacie ludzkie. W zależnoci od
podejcia czy chcemy rozwijać podstawowš cechę jakš mamy (lub jakiej uważamy,
że nam brakuje) "pracuje się" z jednym lub z wieloma gatunkami
(cechami). Przy czym za główne uznaje się dzikie zwierze, które najczęciej
pojawia się w naszych snach i wizjach.
Kolejnš
postaciš jest "mistrz duchowy" wewnętrzny nauczyciel jego obecnoć i
postać wišże się z uznawaniem i poczuciem oddzielenia od wartoci, które chcemy
realizować (wišże się to również z relacjš z wewnętrznym Rodzicem), w pewnym
sensie jest wyrazem naszej bezsilnoci w stosunku do życia oraz
"dobroci" naszego Wyższego Ja. Zazwyczaj przejawia się to na zewnštrz
w poszukiwaniu nauczycieli - guru. Forma ta uczy nas bardzo podstawowej zasady
odnonie naszej własnej relacji z Wyższym ja - mianowicie tego, że sens i
skutecznoci "duchowej" komunikacji, leży w psychologicznym Dorosłym:
dojrzałoci i wzajemnym zaufaniu (głównie z naszej strony), a nie w dziecinnych
żšdaniach czy "rodzicielskich" sztywnych zasadach. Należy przy tym
wspomnieć, że w tym dorosłym łšczy się spontanicznoć żywiołowoć dziecka z
umiejętnociš tworzenia sobie zasad. Mamy prawo żšdać i kształtować siebie
swoje wartoci i swoje życie, tylko to nie ma wiele wspólnego z naszymi
zachciankami i oczekiwaniem, że wiat będzie się zachowywał tak jak mu każemy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz