Sefiroty w rytuałach
Colin Low
Podczas rytuału można inwokować sefiroty pojedynczo lub grupami. Daje to wiele możliwości, a jednocześnie stawia maga przed problemem, które sefiroty są kluczowe dla danego problemu. Aksjomatem magii kabalistycznej jest, że w każdy problem jest zaangażowany w jakiś sposób każdy sefirot i czasem trudno uniknąć wrażenia, że powinno się inwokować wszystkie dziesięć.
Nie ma w tym nic złego, ale jeśli ktoś chciałby trzymać się wszystkich symboli, kolorów, świec itd., świątynia wyglądałaby jak eksplozja w fabryce farb, a coś takiego skutecznie rozmywa energię rytuału.
Zazwyczaj używa się jednego do trzech sefirotów. Należy wziąć pod uwagę zrównoważenie: jeśli inwokujemy sefirot z jednej z bocznych kolumn Drzewa, trzeba pamiętać o tym, żeby go zrównoważyć. Na przykład gdy używamy Gewura w celach niszczycielskich, co zapełni pustkę, którą po sobie zostawimy? Jeśli używamy Chesed w celach twórczych, co zrobi miejsce dla nowego? To samo tyczy się par Hod/Netzach i Bina/Chochma.
Drzewo jest w naturalny sposób ułożone w wiele triad, grup trzech sefirotów, i naturalnym jest - po zrozumieniu natury poszczególnych sefirotów - przejść do analizy triad. Z punktu widzenia równowagi, o inicjacji w triady sefirotów należałoby rzec znacznie więcej, niż o inicjacji w pojedyncze sefiroty. Sefiroty są połączone ścieżkami; i znów, możemy analizować ścieżki rozważając łączone przez nie pary sefirotów. To daje nam kolejne możliwości i powiązania, i z czasem Drzewo staje się narzędziem pozwalającym przeanalizować sytuację bardzo głęboko i szczegółowo.
O ile nie pracujemy z jakąś grupą przez długi czas, słownictwo Drzewa musi pozostać osobiste, ale jeśli ktoś przez jakiś okres czasu pracuje nad nim w grupie, daje ono możliwości dzielenia się ideami, które byłyby w innym wypadku niewyrażalne.
Wskazówki, których sefirotów używać do czego, można wywnioskować z powiązań, lecz dla przykładu przedstawiam własną listę:
Malkut:
- gdy chcemy zwiększyć stabilność jakiejś sytuacji; szczególnie wtedy, gdy wszystko jest pogrążone w chaosie i chcemy uspokoić bieg wydarzeń
- gdy chcemy uziemić niechcianą lub wrogą energię; używa się go też do ochrony (pomyśl o zamku).
- gdy pracujemy z żywiołami w fizycznym świecie
- gdy chcemy zmaterializować w fizycznym świecie jakąś intencję, chcemy, aby to się "naprawdę wydarzyło" (np. czym innym jest napisać książkę, a czym innym doprowadzić do jej wydania i sprzedania)
- gdy inwokujemy Gaję, Matkę Ziemię
Jesod:
- do wróżenia, zwiększenia mocy psychicznych, telepatii, jasnowidzenia, prekognicji
- gdy zmieniamy wygląd czegoś, gdy dokonujemy dzieła transformacji i zmiany kształtów
- gdy próbujemy manipulować podstawą czegoś, ukrytymi mechanizmami
- gdy pracujemy z pożądaniem seksualnym, instynktami, atawizmami
- gdy pracujemy z obrazami rzeczywistości - malarstwo, telewizja, kino itp.
- gdy pracujemy ze świadomym śnieniem i projekcją astralną
Hod:
- dla uzdrawiania i medycyny (Rafael jest uzdrowicielem Boga)
- gdy mamy do czynienia z porozumiewaniem się w mowie lub na piśmie
- gdy mamy do czynienia z mediami, szczególnie radiem i prasą
- gdy mamy do czynienia z propagandą, kłamstwem, dezinformacją
- gdy mamy do czynienia z uczeniem się i nauczaniem
- gdy mamy do czynienia z filozofią, naukami jako systemami wywodzącymi się z doświadczeń
- gdy mamy do czynienia z komputerami i informatyką
- system nerwowy
- gdy mamy do czynienia z protokołem, ceremonią i rytuałem
- gdy mamy do czynienia z pisanym prawem i księgowością
Netzach:
- gdy pracujemy z emocjami
- gdy karmimy kogoś lub troszczymy się o niego - empatia, dobroczynność
- w dziełach dotyczących przyjemności, luksusu, miłości romantycznej, przyjaźni, życia towarzyskiego
- w czymkolwiek dotyczącym estetyki i gustu: sztuka, moda, literatura, poezja, muzyka itd.
Tiferet:
- gdy pracujemy nad zrównoważeniem, całościowością, integralnością i zharmonizowaniem
- gdy pracujemy z sobą (Jungowskim archetypem), samooceną, samopoświęceniem, współczuciem
- gdy pracujemy nad zdrowiem i ogólnym powodzeniem
- gdy dążymy do zjednoczenia ze Świętym Aniołem Stróżem
- gdy dzieło dotyczy zjednoczenia mikro- i makrokosmosu
Gewura:
- aktywna obrona
- zniszczenie
- sprawiedliwość i odpłata za krzywdy
Chesed:
- wzrost i rozwój
- wizja, przywództwo, autorytet i władza (np. w biznesie, w polityce)
- inspiracja i kreatywność
Sefiroty Gewura i Chesed najlepiej traktować jako parę, ponieważ praca z jednym z nich zazwyczaj wymaga uwzględnienia drugiego.
Można inwokować Bina, Chochma i Keter, ale nie polecam tego, dopóki nie ma się doświadczenia w pracy z pozostałymi sefirotami - albo nie wydarzy się nic, albo wyniki przekroczą intencje i oczekiwania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz