GOECJA (fragment)
BAEL - Pierwszym głównym duchem jest król rządzący wschodem,
nazywany Baelem. Potrafi on sprawić, że jest się niewidzialnym. Włada 66
legionami duchów piekielnych. Przyjmuje różne kształty, czasem jest kotem,
czasem ropuchą, czasem człowiekiem, a równie często wszystkimi trzema. Głos ma
chrapliwy. Ten, kto go wzywa, powinien mieć ze sobą jego znamię na lamenie.
Inaczej, duch ten może mu się nie podporządkować.
AGARES - Drugim duchem jest książę, nazywany Agreasem lub
Agaresem, znajdujący się pod zwierzchnictwem wschodu. Jego wygląd sprawia miłe
wrażenie, mimo że ukazuje się pod postacią starego męża ujeżdżającego krokodyla
i trzymającego krogulca na pięści. Dzięki nim potrafi zmieniać bieg wydarzeń i
sprowadzać uciekinierów. Naucza wszystkich języków. Potrafi niszczyć duchowe i
doczesne godności oraz wywoływać trzęsienia ziemi. Niegdyś należał do chóru
cnót. Rozporządza 31 legionami duchów. Ten, kto go wzywa, powinien mieć ze sobą
jego znamię lub pieczęć na lamenie. Inaczej, duch ten może mu się nie
podporządkować.
WASSAGO - Trzecim duchem jest potężny prałat, mający tę samą
naturę, co Agares. Nazywa się Wassago. Jest to dobry duch, którego zadaniem
jest mówienie o rzeczach przeszłych i tych, które dopiero nastąpią. Zajmuje się
także odkrywaniem rzeczy ukrytych i zagubionych. Rządzi 26 legionami duchów.
Oto jego pieczęć.
SAMIGINA lub GAMIGIN - Czwartym duchem jest Samigina, wielki
markiz. Ukazuje się pod postacią konika lub osiołka, a na rozkaz mistrza może
przyjąć ludzkie kształty. Przemawia ochrypłym głosem. Włada 30 legionami istot
piekielnych. Rozprawia o naukach wyzwolonych i pokazuje martwe dusze osób,
które umarły w grzechu. Przyzywający go powinien mieć ze sobą jego pieczęć,
etc.
MARBAS - Piątym duchem jest Marbas. Jest on wielkim
przywódcą. Pojawia się najpierw pod postacią wielkiego lwa, lecz na rozkaz
mistrza może przyjąć ludzki kształt. Mówi o rzeczach ukrytych i trzymanych w
tajemnicy. Sprowadza choroby i je leczy. Ponadto, obdarza wielką mądrością i
wiedzą na temat mechaniki i w rozmaity sposób przeobraża ludzi. Rządzi 36
legionami duchów. Należy mieć ze sobą tę jego pieczęć.
VALEFOR - Szóstym duchem jest Valefor. Jest on potężnym
księciem, który ukazuje się pod postacią lwa z głową ryczącego osła. Jest to
dobry duch pomocniczy, który niestety czasami sprowadza swoich patronów na
ścieżkę kradzieży. Rządzi 10 legionami duchów. Należy mieć ze sobą jego pieczęć
i to niezależnie od tego, czy chce się mieć w nim swego ducha pomocniczego.
AMON - Siódmym duchem jest Amon. Jest to bardzo potężny i
najsurowszy z markizów. Ukazuje się pod postacią wilka z ogonem węża. Rzyga
ogniem. Na rozkaz maga może przyjąć postać człowieka z głową przypominającą łeb
kruka z dużymi kłami. Może też po prostu wyglądać jak człowiek z głową kruka.
Zna tajemnice przeszłości i przyszłości. Wywołuje wendettę i godzi poróżnionych
przyjaciół. Rządzi 40 legionami duchów. Należy mieć ze sobą tę jego pieczęć,
etc.
BARBATOS - Ósmym duchem jest Barbatos. Jest on wielkim
księciem, który pojawia się, gdy słońce znajduje się w znaku Strzelca.
Towarzyszą mu zawsze czterej szlachetni królowie i oddziały wojska. Obdarza
darem rozumienia śpiewu ptaków i głosu innych stworzeń, jak na przykład
szczekania psów. Wie w jaki sposób odnaleźć skarby ukryte przez magów i złamać
nałożoną nań klątwę. Niegdyś należał do chóru cnót i jeszcze coś z tego w nim
pozostało. Zna przeszłość oraz to, co ma się dopiero zdarzyć. Potrafi godzić
przyjaciół oraz ludzi władzy Włada 30 legionami duchów. Należy mieć ze sobą tę
jego pieczęć, która skłania go do posłuszeństwa.
PAJMON - Dziewiątym duchem w tym porządku jest Pajmon, wielki
król i wierny sługa LUCYFERA. Ukazuje się pod postacią człowieka siedzącego na
wielbłądzie ze skrzącym się drogimi klejnotami diademem na głowie. Kroczy przed
nim legion duchów, złożony z ludzi z trąbkami, pięknie brzmiącymi cymbałami
oraz innymi instrumentami muzycznymi. Posiada tubalny głos, którym grzmi na
powitanie. Trudno go zrozumieć, jeśli nie zmusi się go do wyraźnego mówienia.
Zna się na wszystkich sztukach i naukach oraz innych sprawach tajemnych. Może
objawić tajemnice ziemi oraz sekret jej spoczywania na wodzie. Naucza tego,
czym jest umysł i gdzie się on znajduje. Można dowiedzieć się od niego
wszystkiego na temat każdej dowolnej rzeczy. Rozdaje i potwierdza zaszczyty.
Podporządkowuje magowi każdą wybraną przez niego rzecz i osobę. Rozporządza dobrymi
duchami pomocniczymi, które mogą nauczyć maga różnych sztuk. Należy go
wypatrywać na zachodzie. Pochodzi z chóru panowań. Rozporządza 200 legionami
duchów, część z nich jest aniołami, część jest potęgami. Jeśli się chce go
przywołać, trzeba mu złożyć coś w ofierze. Pojawi się wtedy w towarzystwie
dwóch królów, LABALA i ABALIMA, a także innych potęg i 25 legionów. Podległe im
duchy nie zawsze muszą im towarzyszyć, chyba że taka jest wola maga. Ten, kto
go wzywa, powinien mieć ze sobą jego znamię na lamenie, etc.
BUER - Dziesiąty duch to Buer, wielki przywódca. Ukazuje się
pod postacią strzelca, wtedy gdy słońce znajduje się w tym znaku. Naucza
filozofii natury, filozofii moralnej, logiki, a także własności wszystkich ziół
i roślin. Przywraca zdrowie chorym. Rządzi 50 legionami duchów. Ten, kto go
wzywa, powinien mieć ze sobą jego znamię na lamenie, jeśli chce go
podporządkować sobie.
GUSJON - Jedenasty duch w tym porządku to wielki, silny
książę o imieniu Gusjon. Wygląda jak ksenopilus (niebieskogłowe stworzenie o
zdeformowanej czaszce). Opowiada o zdarzeniach, które miały miejsce, które
właśnie się toczą i które dopiero się zdarzą. Potrafi odpowiedzieć na każde
pytanie. Godzi zwaśnionych przyjaciół. Rozdaje zaszczyty i godności. Włada 40
legionami duchów. Oto jego pieczęć, którą należy mieć ze sobą.
SYTRI - Dwunasty duch to Sytri, wielki prałat. Ukazuje się
magowi jako postać z głową leoparda i skrzydłami gryfa, lecz na jego rozkaz
przyjmuje piękny, ludzki kształt. Rozpala namiętność kobiet do mężczyzn i
mężczyzn do kobiet. Potrafi nakłonić ich do rozebrania się. Rządzi 60 legionami
duchów. Oto jego pieczęć, którą należy nosić przed sobą jako lamen.
BELET - Trzynasty duch nazywany jest Beletem (bądź Byletem).
Jest to potężny, przerażający król, który ujeżdża bladego konia przy odgłosach
trąbek i innych instrumentów muzycznych. Na pierwszy rzut oka, sprawia wrażenie
bardzo gniewnego, sprawdzając tym samym odwagę egzorcysty. Zwycięsko z tej
próby można wyjść tylko trzymając w dłoni leszczynową różdżkę. Należy skierować
ją na południe i na wschód, zakreślić nią trójkąt za kręgiem, a następnie
odpowiednimi zaklęciami zmusić go, by zajął w nim miejsce. Jeśli jednak duch ów
nie wstąpi do trójkąta, należy powtórzyć zaklęcia, a wtedy z pewnością stanie
się posłuszny i zajmie miejsce w trójkącie, gotów spełnić rozkazy egzorcysty.
Należy jednak pamiętać o tym, by odnosić się do niego z szacunkiem należnym
wielkiemu królowi i zawsze dotykać twarz srebrnym pierścieniem znajdującym się
na palcu środkowym lewej ręki, podobnie jak to się czyni w obecności AMAYMONA.
Ten wielki król Belet może obdarzyć maga miłością tak mężczyzny, jak i kobiety,
przez dowolny okres czasu. Pochodzi z chóru mocy i rządzi 85 legionami duchów.
Oto jego szlachetna pieczęć, którą należy mieć ze sobą podczas tej operacji
magicznej.
LERAJE lub LIRAJKA - Czternasty duch nazywa się Leraje bądź
Lirajka i jest bardzo potężnym markizem, ukazującym się pod postacią łucznika
ubranego w zieleń, trzymającego łuk i kołczan. Wywołuje wszystkie wielkie
potyczki i bitwy, będąc też odpowiedzialnym za szybkie gnicie ran po strzałach
z łuku. Dlatego też związany jest ze znakiem Strzelca. Rządzi 30 legionami. Oto
jego pieczęć, etc.
ELIGOS - Piętnastym duchem w tym porządku jest Eligos, wielki
książę, który ukazuje się pod postacią przystojnego rycerza, dzierżącego lancę,
sztandar i węża. Odnajduje ukryte rzeczy i zna się na przyszłości. Dysponuje
też wiedzą na temat wojen oraz gromadzenia żołnierzy. Odpowiedzialny jest za
miłość władców i znanych osobistości. Rządzi 26 legionami duchów piekielnych.
Oto zaś jego pieczęć, której jest posłuszny.
ZEPAR - Szesnastym duchem jest Zepar. Jest on wielkim
księciem. Ukazuje się w czerwonej postaci i zbroi, przypominając żołnierza.
Jego zadaniem jest rozpalanie w kobietach miłości do mężczyzn oraz
podtrzymywanie w nich tej miłości. Potrafi ich także rozłączać. Rządzi 26
legionami duchów piekielnych. A oto jego pieczęć, której jest posłuszny, gdy ją
tylko zobaczy, etc.
BOTIS - Siedemnastym duchem jest Botis, wielki przywódca i
hrabia. Ukazuje się magowi pod postacią ohydnej żmii, lecz na jego rozkaz
przyjmuje ludzką postać z dużymi zębami i dwoma rogami, dzierżącą w dłoni
błyszczący, ostry miecz. Opowiada o dawnych wydarzeniach i tych, które dopiero
nastąpią. Godzi dawnych przyjaciół i wrogów. Włada 60 legionami duchów. Oto
jest jego pieczęć, etc.
BATHIN - Osiemnastym duchem jest Bathin. Jest on potężnym i
silnym księciem. Ukazuje się pod postacią silnego mężczyzny z ogonem węża,
siedzącym na płowym [koniu?]. Zna się na ziołach i kamieniach szlachetnych.
Potrafi przemieszczać ludzi z jednego miejsca na inne. Rządzi 30 legionami
duchów. Oto jest jego pieczęć, którą należy mieć ze sobą, etc.
SALLOS - Dziewiętnastym duchem jest Sallos (bądź Salios).
Jest on wielkim, potężnym księciem, który ukazuje się pod postacią dzielnego
żołnierza ujeżdżającego krokodyla, z książęcą koroną na głowie. Mimo tych
wszystkich pozorów, ma on spokojny charakter. Rozpala w kobietach miłość do
mężczyzn, a w mężczyznach miłość do kobiet. Rządzi 30 legionami. Oto jego
pieczęć, etc.
PURSON - Dwudziestym duchem jest Purson, wielki król. Jego
postać przypomina człowieka z lwią twarzą, trzymającego w ręku niebezpieczną
żmiję i dosiadającego niedźwiedzia. Poprzedza go głos trąbek. Odkrywa rzeczy
ukryte, a nawet skarby. Zna przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Może
przyjmować postać ludzką bądź eteryczną. Odpowiada poprawnie na pytania
dotyczące wszystkich spraw ziemskich, w tym również tych, które wiążą się z
tajemnicą i boskością oraz stworzeniem świata. Przynosi ze sobą dobre duchy
opiekuńcze, a pod jego władaniem znajduje się 22 legionów duchów. Część z nich
przynależy do chóru cnót, pozostałe do chóru tronów. Oto jego znak, pieczęć,
znamię, któremu jest uległy. Należy mieć go ze sobą w trakcie działania, etc.
MARAKS - Dwudziestym pierwszym duchem jest Maraks. Jest on
wielkim hrabią i przywódcą. Pojawia się pod postacią wielkiego byka z ludzką
twarzą. Jego zadaniem jest nauczanie astronomii i wszelkich nauk wyzwolonych.
Dostarcza też dobrych duchów opiekuńczych. Obdarza mądrością i wiedzą na temat
ziół i kamieni szlachetnych. Rządzi 30 legionami duchów. Oto jest jego pieczęć,
którą należy mieć ze sobą, etc.
IPOS - Dwudziestym drugim jest Ipos. Jest on hrabią i
potężnym prałatem. Ukazuje się pod postacią anioła z głową lwa, gęsimi stopami
i zajęczym ogonem. Zna się na tym, co było, jest i będzie. Obdarza ludzi
polotem i zuchwałością. Rządzi 36 legionami duchów. Oto jest jego pieczęć,
którą należy nosić, etc.
AIM - Dwudziestym trzecim duchem jest Aim. Jest on wielkim, silnym
księciem. Ukazuje się pod postacią bardzo przystojnego mężczyzny z trzema
głowami. Pierwsza z nich przypomina węża, druga człowieka z dwiema gwiazdami na
czole, a trzecia cielę. Dosiada żmii, dzierżąc w ręku głownię, którą podpala
miasta, zamki i wielkie place. Obdarza wielką inteligencją i daje poprawne
odpowiedzi na pytania dotyczące spraw prywatnych. Rządzi 26 legionami duchów
piekielnych. Oto jest jego pieczęć, którą należy nosić, etc.
NABERIUS - Dwudziestym czwartym duchem jest Naberius. Jest to
najodważniejszy z markizów, który ukazuje się pod postacią czarnego żurawia,
krążącego wokół kręgu. Przemawia ochrypłym głosem. Obdarza elokwencją we
wszystkich sztukach i naukach, szczególnie zaś w retoryce. Przywraca utracone
zaszczyty i honory. Rządzi 19 legionami duchów. Oto jest jego pieczęć, którą
należy nosić, etc.
GLASJA-NABOLAS - Dwudziestym piątym duchem jest
Glasja-Nabolas. Jest on potężnym przywódcą i hrabią. Ukazuje się pod postacią
psa ze skrzydłami gryfa. Naucza bardzo szybko wszystkich sztuk i nauk. Jest
odpowiedzialny za przelew krwi i ludobójstwo. Zna się na przeszłości i
przyszłości. Może sprowadzać miłość przyjaciół, jak i nieprzyjaciół. Może
obdarzyć człowieka darem niewidzialności. Pod jego władaniem znajduje się 36
legionów duchów. Oto jest jego pieczęć, etc.
BUN, bądź BIM - Dwudziestym szóstym duchem jest Bun (bądź
Bim). Jest to silny, wielki i potężny książę. Pojawia się pod postacią smoka z
trzema głowami, jedną przypominającą psa, drugą przypominającą gryfa i trzecią
jakby ludzką. Wysławia się dostojnie i stosownie. Przenosi trupy i gromadzi
duchy na nagrobkach. Obdarza ludzi bogactwem, mądrością i elokwencją. Na
żądanie, dostarcza prawdziwych odpowiedzi. Rządzi 30 legionami duchów. Oto jest
jego pieczęć, której jest posłuszny. Ma też drugą pieczęć (która jest tak
naprawdę pierwszą, choć gorszą od poprzedniej).
RENOWE - Dwudziesty siódmy duch to Renowe. Pojawia się pod
postacią potwora. Znakomicie uczy sztuki retoryki. Ponadto dostarcza dobrych
służących, znajomości języków obcych oraz łask ze strony przyjaciół i wrogów.
Jest markizem i wielkim księciem, a pod jego dowództwem znajduje się 19
legionów duchów. Oto jest jego pieczęć, etc.
BERYT - Dwudziestym ósmym duchem kolejno okiełznanym przez
Salomona jest Beryt. Jest on potężnym, wielkim i straszliwym księciem, znanym
też pod dwoma innymi imionami, jakie nadali mu ludzie w dawnych czasach.
Niektórzy zwali go Bealem, inni zaś Bofrim (bądź Bolfrim). Ukazuje się pod
postacią żołnierza w czerwonym ubraniu, jadącym na koniu i mającym na głowie
koronę ze złota. Mówi prawdę na temat przeszłości, teraźniejszości i
przyszłości. Przyzywając go, należy posługiwać się pierścieniem, jak to
wcześniej opisaliśmy w przypadku postępowania z Beletem. Przemienia wszystkie
metale w złoto. Obdarza zaszczytami. Przemawia bardzo czystym, delikatnym
głosem. Jest też wielkim łgarzem i nie należy mu ufać. Rządzi 26 legionami
duchów. Oto jego pieczęć, etc.
ASTAROT - Dwudziesty dziewiąty duch to Astarot. Jest to
potężny, silny książę. Ukazuje się pod postacią szpetnego anioła, który dosiada
bestię piekielną o wyglądzie smoka i dzierży żmiję w prawej ręce. Za żadną cenę
nie wolno dopuszczać go zbyt blisko, ponieważ jego smrodliwy oddech może
zniszczyć węch. Dlatego właśnie mag musi trzymać pierścień magiczny tuż przy
swej twarzy, który uchroni go przed tym nieszczęściem. Astarot dostarcza
poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące przeszłości, teraźniejszości i
przyszłości. Potrafi odkryć każdą tajemnicę. Na rozkaz może opowiedzieć o
upadku duchów i o przyczynach własnego upadku. W cudowny sposób potrafi uczynić
ludzi biegłymi we wszystkich naukach wyzwolonych. Rządzi 40 legionami duchów.
Ten, kto go wzywa, powinien mieć ze sobą jego pieczęć na lamenie. Inaczej, duch
ten może mu się nie podporządkować.
FORNEUS - Trzydziestym duchem jest Forneus. Jest to potężny i
wielki markiz, który pojawia się pod postacią wielkiego potwora morskiego. W
cudowny sposób potrafi uczynić ludzi biegłymi w sztuce retoryki. Przynosi
człowiekowi dobre imię oraz znajomość i rozumienie języków. Sprawia, że jest
się uwielbianym, tak przez przyjaciół, jak i wrogów. Rządzi 29 legionami
duchów, częściowo ze sfery tronów, częściowo zaś ze sfery aniołów. Oto jest
jego pieczęć, którą należy ze sobą nosić, etc.
FORAS - Trzydziestym pierwszym duchem jest Foras. Jest on
potężnym przywódcą, który przyjmuje postać silnego mężczyzny. Obdarza człowieka
znajomością właściwości ziół i kamieni szlachetnych. A także naucza logiki i
etyki we wszystkich ich aspektach. Na życzenie, może uczynić człowieka
niewidzialnym, długowiecznym i elokwentnym. Odnajduje skarby i rzeczy
zagubione. Rządzi 29 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, którą należy nosić
ze sobą, etc.
ASMODAY - Trzydziestym drugim duchem jest Asmoday, zwany też
Asmodajem. Jest on wielkim królem, silnym i potężnym. Ma trzy głowy. Jedna z
nich to głowa byka, druga to głowa człowieka, trzecia to głowa barana. Ma też
ogon węża, a z jego ust tryskają płomienie. Jego stopy mają błony jak u gęsi.
Siedzi na piekielnym smoku i dzierży w dłoni lancę ze sztandarem. Jest on
wybrańcem AMAYMONA, krocząc przed innymi w jego orszaku. Jeśli chce się go
przywołać, należy to uczynić z dala i twardo stać na nogach z odsłoniętym
kapturem. W przeciwnym razie łatwo być zwiedzionym przez AMAYMONA. A gdy już
zobaczy się postać Asmodaya, trzeba zawołać go po imieniu, pytając: "Czy
jesteś Asmadoyem?". On zaś nie zaprzeczy i powolutku skłoni się do ziemi.
Asmoday dostarcza pierścieni magicznych. Naucza też sztuk arytmetyki,
astronomii, geometrii oraz wszelkich rzemiosł. Gdy mu się rozkaże, odpowiada
dokładnie na każde pytanie. Uczy jak stać się niewidzialnym. Pokazuje gdzie są
ukryte skarby. Potrafi też je strzec. Włada 72 legionami duchów piekielnych
AMAYMONA. Oto jest jego pieczęć, którą należy nosić na piersi jako lamen, etc.
GAAP - Trzydziestym trzecim duchem jest Gaap. Jest on wielkim
przywódcą i potężnym prałatem. Pojawia się, gdy słońce znajduje się w którymś z
południowych znaków. Przyjmuje ludzką postać i kroczy przed czterema wielkimi,
potężnymi królami, jakby był ich przewodnikiem na drodze. Jego zadaniem jest
pogrążanie ludzi w nieprzytomności i niewiedzy. Tym niemniej, może ich również
nauczyć filozofii i wszystkich nauk wyzwolonych. Wywołuje miłość i nienawiść.
Uczy metod konsekracji tego, co należy do królestwa jego pana i władcy,
AMAYMONA. Pomaga w zabieraniu innym magom ich duchów opiekuńczych. Zna się na
przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Na rozkaz egzorcysty, może go
szybko przenieść z miejsca na miejsce. Włada 66 legionami duchów, a należał
kiedyś do chóru potęg. Oto jest jego pieczęć, którą należy nosić ze sobą, etc.
FURFUR - Trzydziesty czwarty duch to Furfur. Jest on wielkim,
potężnym hrabią, który pojawia się pod postacią jelenia z płonącym ogonem.
Nigdy nie mówi prawdy, chyba że się go do tego zmusi lub zamknie w trójkącie.
Przyjmuje wtedy postać anioła i mówi ochrypłym głosem. Rozpala miłość między
kobietą i mężczyzną. Umie rozpętać burze, huragany, sztormy i powodować
uderzenia pioruna tam, gdzie mu się każe. Na zawołanie opowiada o rzeczach
tajnych i boskich. Włada 26 legionami. Oto jest jego pieczęć, etc.
MARCHOSJAS - Trzydziesty piąty duch to Marchosjas. Jest on
wielkim, potężnym markizem, ukazującym się pod postacią wilka, ze skrzydłami
gryfa i ogonem węża. Pluje ogniem. Lecz z czasem, na rozkaz egzorcysty,
przyjmuje ludzką postać. Jest też dobrym wojownikiem. Należał kiedyś do chóru
panowań. Rządzi 30 legionami duchów. Podobno wyjawił swemu władcy, którym był
Salomon, że po 1200 latach powróci na siódmy tron. Oto jest jego pieczęć, którą
należy nosić jako lamen, etc.
STOLAS lub STOLOS - Trzydziestym szóstym duchem jest Stolas,
zwany też Stolosem. Jest on wielkim, potężnym prałatem, ukazującym się pod
postacią olbrzymiego kruka. Z czasem przyjmuje jednak ludzką postać. Naucza
astronomii oraz właściwości ziół i kamieni szlachetnych. Rządzi 26 legionami
duchów. Oto jest jego pieczęć, etc.
FENIKS - Trzydziestym siódmym duchem jest Feniks (lub
Fejniks). Jest on wielkim markizem. Ukazuje się pod postacią ptaka feniksa i
przemawia głosem dziecka. Zanim pokaże się egzorcyście, słychać melodyjne
dźwięki, które należy zignorować i zmusić go do przyjęcia ludzkiej postaci.
Wtedy wysławiać się będzie pięknie na temat wszystkich cudownych nauk. Feniks
jest świetnym poetą i spełnia każde życzenie. Wierzy też, że w ciągu 1200 lat
powróci na siódmy tron (tak przynajmniej powiedział Salomonowi). Włada 20
legionami duchów. Oto jest jego pieczęć, etc.
HALFAS lub MALTHUS - Trzydziestym ósmym duchem jest Halfas,
nazywany też Malthusem (lub Malthasem). Jest on wielkim hrabią. Ukazuje się pod
postacią bociana o ochrypłym głosie. Jego zadaniem jest budowanie wieży i
wyposażanie ich w broń i amunicję. Wysyła wojowników na miejsca bitwy. Rządzi
26 legionami duchów. A oto jego pieczęć, etc.
MALFAS - Trzydziesty dziewiąty duch to Malfas. Ukazuje się
pod postacią kruka, lecz na rozkaz egzorcysty, przyjmuje ludzką postać. Dźwięk
jego głosu jest chrapliwy. Jest potężnym przywódcą. Buduje domy i fortece.
Dostarcza wiedzy na temat myśli, zamiarów i uczynków wrogów. Przydziela duchy
opiekuńcze. Z chęcią przyjmuje ofiary, lecz równie chętnie wprowadza wówczas
swojego dobroczyńcę w błąd. Rządzi 40 legionami duchów. A oto jego pieczęć,
etc.
RAUM - Czterdziestym duchem jest Raum. Jest on wielkim
hrabią, który ukazuje się pod postacią kruka. Dopiero na żądanie maga przyjmuje
ludzką postać. Zajmuje się kradzieżą skarbów z dworów królewskich i
dostarczaniem ich na wskazane miejsce. Burzy miasta, pozbawia ludzi godności i
zaszczytów, a także opowiada o tym, co było, jest i będzie. Rozpala miłość
między przyjaciółmi i wrogami. Należał niegdyś do chóru tronów. Rządzi 30
legionami duchów. Oto jest jego pieczęć, którą należy nosić ze sobą, etc.
FOKALOR - Czterdziesty pierwszy duch to Fokalor, zwany też
Forkalorem i Furkalorem. Jest on potężnym, silnym księciem. Przyjmuje ludzką
postać ze skrzydłami gryfa. Pod tą postacią zabija ludzi i ciska ich w fale.
Przewraca też statki wojenne, ponieważ włada zarówno wiatrami, jak i wodami.
Egzorcysta może jednak zabronić mu tego czynić. Po tysiącu latach ma nadzieję
powrócić na siódmy tron. Rządzi 30 legionami duchów. A oto jego pieczęć, etc.
WEPAR - Czterdziestym drugim duchem jest Wepar lub Wefar.
Jest on wielkim, silnym księciem, który ukazuje się pod postacią syreny. Włada
wodami i jest przewodnikiem uzbrojonych statków. Na rozkaz maga może wywołać
sztorm i sprawić, że morze zapełni się statkami. Potrafi też doprowadzić ludzi
do śmierci w ciągu trzech dni, na skutek gnijących i robaczywiejących ran. Rządzi
29 legionami duchów. A oto jego pieczęć, etc.
SABNOK - Czterdziestym trzecim duchem, którego król Salomon
okiełznał w naczyniu z mosiądzu, jest Sabnok. Jest to potężny, wielki, silny
markiz, mający postać uzbrojonego żołnierza z głową lwa, dosiadającego płowego
konia. Jego zadaniem jest budowanie fortec, zamków i miast oraz wyposażanie ich
w broń itp. Może też na długi czas otworzyć w człowieku ropiejące i
robaczywiejące rany. Na życzenie maga dostarcza mu duchów opiekuńczych. Dowodzi
50 legionami duchów. A oto jego pieczęć, etc.
SZAKS - Czterdziestym czwartym duchem jest Szaks, zwany też
Szazem (bądź Szassem). Jest on wielkim markizem. Pojawia się pod postacią
bociana. Mówi ochrypłym acz delikatnym głosem. Na rozkaz egzorcysty potrafi
odebrać wzrok, słuch i rozsądek każdej wskazanej osobie. Kradnie pieniądze z
zamożnych domów i zwraca je po upływie 1200 lat. Porywa konie i inne dobra
wskazane mu przez egzorcystę. Wcześniej jednak musi zostać zamknięty w kręgu,
ponieważ w innym razie nie będzie można ufać jego słowom. Znajduje ukryte
rzeczy, których nie strzegą wściekłe duchy. Czasem też może sprowadzić
przyjazne duchy opiekuńcze. Rządzi 30 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć,
etc.
WIN - Czterdziestym piątym duchem jest Win, zwany też Winą.
Jest on wielkim królem i hrabią. Pojawia się pod postacią lwa ujeżdżającego
czarnego konia i trzymającego żmiję w ręce. Zajmuje się poszukiwaniem ukrytych
rzeczy, czarownic i czarowników. Zna dobrze to, co minęło, co się dzieje i co
zaistnieje. Na rozkaz egzorcysty buduje wieże, przewraca wielkie kamienne
bloki. Wpływa na przybór wód. Włada 36 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć,
którą należy nosić ze sobą, etc.
BIFRONS - Czterdziesty szósty duch ma na imię Bifrons.
Niektórzy nazywają go również Bifrousem i Bifrowsem. Jest hrabią o wyglądzie
potwora, który zmienia na ludzki kształt pod wpływem rozkazów egzorcysty. Jego
zadaniem jest uczyć astrologii, geometrii oraz innych sztuk i nauk. Zna
działanie drzew oraz moc kamieni szlachetnych. Przenosi trupy z miejsca na miejsce.
Podobno też zapala światła na grobach umarłych. Pod jego dowództwem znajduje
się 6 legionów duchów. Oto jest jego pieczęć, której się podporządkuje, etc.
UWALL, WUAL lub WOWAL - Czterdziesty siódmy duch nazywany
jest Uwallem, Wualem, bądź Wowalem. Jest on wielkim, potężnym i silnym
księciem. Ukazuje się pod postacią potężnego wielbłąda, lecz na życzenie
egzorcysty przyjmuje ludzki kształt. Mówi wtedy w języku egipskim, dalekim
jednak od doskonałości. Jego głównym zajęciem jest wzbudzanie miłości w kobietach.
Umie też opowiadać o tym, co było, jest i będzie. Nawiązuje przyjaźń między
przyjaciółmi i wrogami. Należał kiedyś do chóru potęg. Włada 37 legionami
duchów. Oto zaś jest jego pieczęć, którą należy sporządzić i nosić ze sobą,
etc.
HAAGENTI - Czterdziestym ósmym duchem jest Haagenti. Jest on
przywódcą, pojawiającym się pod postacią potężnego byka ze skrzydłami gryfa. Na
rozkaz egzorcysty przyjmuje ludzką postać. Obdarza ludzi mądrością i udziela im
wskazówek w różnych sprawach. Umie też przemieniać wszystkie metale w złoto,
wino w wodę i wodę w wino. Włada 33 legionami duchów. A oto jego pieczęć, etc.
KROCEL - Czterdziestym dziewiątym duchem jest Krocel, zwany
też Krokelem. Ma postać anioła. Jest wielkim, silnym księciem. Naucza geometrii
i sztuk wyzwolonych. A na życzenie egzorcysty może wydawać z siebie głośne
dźwięki, takie jak na przykład szum spiętrzonej wody. Umie doprowadzać wodę do
wrzenia i odnajdywać gorące źródła. Jak wyznał Salomonowi, należał przed
upadkiem do chóru potęg. Włada 48 legionami duchów. Oto jest jego pieczęć,
którą należy nosić ze sobą, etc.
FURKAS - Pięćdziesiątym duchem jest Furkas. Jest on rycerzem,
posiadającym wygląd srogiego starca z długą brodą i siwymi włosami,
dosiadającego płowego rumaka, z ostrą bronią w dłoni. Jego zadaniem jest
nauczanie różnych aspektów filozofii, astrologii, retoryki, logiki, chiromancji
i piromancji. Pod jego rządami znajduje się 20 legionów duchów. Oto jego
pieczęć i znamię, etc.
BALAM - Pięćdziesiąty pierwszy duch to Balam lub Balaam. Jest
on przerażającym, wielkim i potężnym królem o trzech głowach. Pierwsza z nich
przypomina głowę byka, druga głowę człowieka, a trzecia łeb barana. Posiada też
ogon węża i płomienne oczy. Dosiada wściekłego niedźwiedzia i trzyma krogulca
na dłoni. Przemawia ochrypłym głosem, odpowiadając na pytania o przeszłość,
teraźniejszość i przyszłość. Obdarza ludzi niewidzialnością i polotem. Włada 40
legionami duchów. Oto jego pieczęć, etc.
ALLOCES - Pięćdziesiątym drugim duchem jest Alloces, nazywany
też Alokasem. Jest on wielkim, potężnym i silnym księciem ukazującym się pod
postacią żołnierza na dużym koniu. Jego twarz jest płomienna i przypomina lwa.
Z oczu biją mu płomienie. Ma ochrypły, hałaśliwy głos. Naucza astronomii i
wszystkich sztuk wyzwolonych. Przynosi ze sobą duchy opiekuńcze. Rządzi też 36
legionami duchów. Oto jego pieczęć, etc.
KAMIO lub KAJM - Pięćdziesiąty trzeci duch to Kamio, zwany
też Kajmem. Jest on wielkim przywódcą o postaci kosa, który na rozkaz maga
staje się człowiekiem z ostrą szablą. Odpowiada wtedy na pytania otoczony
gorejącym żarem, bądź płonącym popiołem. Jest utalentowanym rozmówcą. Uczy
rozumienia śpiewu ptaków, ryku bydła, szczekania psów i szumu fal. Odpowiada na
pytania o to, co ma się zdarzyć. Niegdyś należał do chóru aniołów, lecz teraz włada
30 legionami duchów piekielnych. Oto jest jego pieczęć, którą należy nosić ze
sobą, etc.
MURMUR lub MURMUS - Pięćdziesiąty czwarty duch nazywa się
Murmur, choć czasem zwą go także Murmusem i Murmuksem. Jest on wielkim księciem
i hrabią. Ukazuje się pod postacią wojownika ujeżdżającego gryfa, z koroną
książęcą na głowie. Kroczą przed nim jego posłańcy przy wtórze trąb. Zajmuje
się nauczaniem filozofii. Może też doprowadzić dusze zmarłych przed oblicze
egzorcysty i zmusić je do odpowiedzi na jego pytania. Należał kiedyś trochę do
chóru tronów i chóru aniołów. Rządzi teraz 30 legionami duchów. Oto zaś jego
pieczęć, etc.
OROBAS - Pięćdziesiątym piątym duchem jest OROBAS, wielki i
potężny prałat, ukazujący się pod postacią konia, który na rozkaz egzorcysty przyjmuje
wizerunek człowieka. Jego zadaniem jest odkrywanie tego, co należy do
przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Rozdziela zaszczyty i urzędy. Godzi
przyjaciół i wrogów. Opowiada o boskości i stworzeniu świata. Jest wiernym
sługą egzorcysty, chroniąc go przed zakusami innych duchów. Włada 20 legionami
duchów. Oto jego pieczęć, etc.
GREMORY lub GAMORI - Pięćdziesiątym szóstym duchem jest
Gremory, nazywany też Gamorim. Jest on silnym, potężnym księciem, który pojawia
się pod postacią pięknej kobiety, z książęcą koroną na głowie. Dosiada dużego
wielbłąda. Opowiada o tym, co było, jest i będzie. Wie też, gdzie leżą ukryte
skarby. Zapewnia miłość tak młodych, jak i starych kobiet. Rządzi 26 legionami
duchów.
OSE lub WOSO - Pięćdziesiątym siódmym duchem jest Oso,
nazywany też Ose lub Woso. Jest on wielkim przywódcą, który ukazuje się pod
postacią leoparda, lecz z czasem przemienia się w człowieka. Przekazuje wiedzę
o naukach wyzwolonych. Dostarcza też odpowiedzi na pytania dotyczące rzeczy
boskich i tajemnych. Potrafi nadać dowolny kształt wybranej przez maga osobie
do tego stopnia, że ona sama w pełni identyfikuje się z ta nową postacią.
Rządzi 3 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, etc.
AMY lub AWNAS - Pięćdziesiątym ósmym duchem jest Amy,
nazywany też Awnasem. Jest on wielkim przywódcą, który najpierw pojawia się pod
postacią ognia, by w końcu przyjąć ludzkie rysy. Obdarza cudowną znajomością
astrologii i wszystkich sztuk wyzwolonych. Dostarcza przyjaznych duchów
opiekuńczych. Potrafi też wykraść skarb strzeżony przez duchy. Rządzi 36
legionami duchów. Oto jego pieczęć, etc.
ORIAKS lub ORIAS - Pięćdziesiąty dziewiąty duch to Oriaks.
Niektórzy nazywają go Oriasem. Jest wielkim markizem i pokazuje się pod
postacią lwa, który jedzie na potężnym, silnym koniu z wężowym ogonem. W swojej
prawej ręce trzyma dwa syczące węże. Naucza tajemnic gwiazd, wiedzy o domach
planetarnych i ich znaczeniach. Potrafi nadać człowiekowi dowolny kształt.
Zajmuje się także rozdawaniem zaszczytów i tytułów. Godzi przyjaciół i wrogów.
Rozporządza 30 legionami duchów. Oto jego pieczęć, etc.
WAPULA lub NAFULA - Sześćdziesiątym duchem jest Wapula, czy
też Nafula. Jest on wielkim, potężnym, silnym księciem, który pojawia się pod
postacią lwa ze skrzydłami gryfa. Naucza ludzi rękodzieła i każdego fachu.
Przekazuje też wiedzę z zakresu filozofii i innych nauk. Włada 36 legionami
duchów. Oto jest jego pieczęć, znamię, które należy nosić ze sobą, etc.
ZAGAN - Sześćdziesiątym pierwszym duchem jest Zagan. Jest on
wielkim królem i przywódcą. Ukazuje się pod postacią byka ze skrzydłami gryfa,
lecz po chwili przyjmuje wygląd człowieka. Obdarza ludzi mądrością. Przemienia
wino w wodę, krew w wino oraz wodę w wino. Potrafi także przemienić każdy metal
w kruszec, który jest lepszy od niego, a nawet sprawić by głupcy stali się
mędrcami. Rządzi 33 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, etc.
WOLAK, WALAK, WALU, ŁALAK - Sześćdziesiąty drugi duch to
Wolak, Walak, bądź też Walu. jest on potężnym, wielkim przywódcą, który ma
wygląd dziecka ze skrzydłami anioła, jadącego na dwugłowym smoku. Wie gdzie
znajdują sięskarby i gdzie przebywają węże. Bez problemu przynosi je
egzorcyście. Rządzi 38 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, etc.
ANDRAS - Sześćdziesiątym trzecim duchem jest Andras. Jest on
wielkim markizem. Ukazuje się pod postacią anioła z głową puchacza. Dosiada
silnego czarnego wilka i trzyma w ręce ostry, błyszczący miecz. Zajmuje się
wzniecaniem kłótni. Jeśli zaś egzorcysta będzie postępował z nim nieopatrznie,
może sprowadzić śmierć na siebie i swoich towarzyszy. Rządzi 30 legionami
duchów. Oto zaś jego pieczęć, etc.
HAURES, HAURAS, HAWRES lub FLAUROS - Sześćdziesiąty czwarty
duch to Haures. Posiada on także inne liczne imiona, takie jak Hauras, Hawres i
Flauros. Jest on wielkim księciem o wyglądzie potężnego, przerażającego
lamparta. Na rozkaz egzorcysty przyjmuje ludzką postać z płomiennymi oczami i
strasznym obliczem. Odpowiada na pytania dotyczące przeszłości, teraźniejszości
i przyszłości. Nie można jednak spodziewać się po nim prawdziwej odpowiedzi,
jeśli wcześniej nie zapędzi się go do trójkąta. Inaczej, umiejętnie sprowadzi
egzorcystę na manowce. Umie opowiadać o stworzeniu świata, o istocie boskiej
oraz o upadku własnym i innych duchów. Jeśli taka jest wola egzorcysty, może
zniszczyć i spalić jego wrogów. Chroni go także przed zakusami innych duchów.
Rządzi 36 legionami. Oto zaś jego pieczęć, którą należy nosić jako lamen, etc.
ANDREALFUS - Sześćdziesiątym piątym duchem jest Andrealfus,
potężny markiz, który ukazuje się, robiąc wiele szumu, pod postacią pawia. Z
czasem przyjmuje ludzką postać. Naucza wtedy geometrii oraz wszystkiego, co
wiąże się z pomiarami i astronomią. Potrafi zamieniać ludzi w ptaki. Rządzi 30
legionami duchów piekielnych. Oto zaś jego pieczęć, etc.
CYMEJES, CIMEJES lub KYMERIS - Sześćdziesiąty szósty duch to
Cymejes, nazywany też Cimejesem i Kymerisem. Jest on wielkim, potężnym i silnym
markizem, wyglądającym na dzielnego wojaka, który dosiada pokaźnego, czarnego
wierzchowca. Panuje nad wszystkimi duchami w Afryce. Naucza biegłości w
gramatyce, logice i retoryce. Potrafi odnaleźć rzeczy zagubione i ukryte, a
także skarby. Rządzi 20 legionami istot piekielnych. Oto zaś jego pieczęć, etc.
AMDUSJAS lub AMDUKIAS - Sześćdziesiąty siódmy duch to
Amdusias, znany też jako Amdukias, wielki i silny książę, pojawiający się pod
postacią jednorożca. Na rozkaz egzorcysty przyjmuje ludzki kształt. Z czasem
też sprawia, że rozbrzmiewają trąby i inne instrumenty. Wygina drzewa zgodnie z
wolą egzorcysty. Dostarcza wspaniałych duchów opiekuńczych. Rządzi 29 legionami
duchów. Oto zaś jego pieczęć, etc.
BELIAL - Sześćdziesiątym ósmym duchem jest Belial, potężny
król, stworzony tuż po LUCYFERZE. Ukazuje się pod postacią dwóch pięknych
aniołów siedzących na rydwanie z ognia. Ma dar pięknej mowy i lubi opowiadać o
tym jak jako jeden z pierwszych aniołów upadł z nieba. Twierdzi też, że należał
do klasy aniołów przewyższającej archanioła Michała i jemu podobnych. Zajmuje
się rozdawaniem godności i ważnych stanowisk w państwie. Godzi ze sobą przyjaciół
i wrogów. Dostarcza wspaniałych duchów opiekuńczych i rządzi 80 legionami
duchów. Należy pamiętać o tym, by składać mu ofiary i podarunki, ponieważ w
przeciwnym razie nie można na niego liczyć. Tylko przy użyciu boskiej mocy
można zmusić go do mówienia prawdy. Oto zaś jego pieczęć, którą należy nosić ze
sobą, etc.
DEKARABIA - Sześćdziesiątym dziewiątym duchem jest Dekarabia.
Ukazuje się pod postacią gwiazdy w pentaklu, lecz na życzenie egzorcysty
przyjmuje ludzki wygląd. Wykazuje się znajomością cech ptaków i kamieni
szlachetnych. Potrafi też sprawić, by nagle, na oczach maga, pojawiły się
różnorakie gatunki ptaków, które, choć nie prawdziwe, śpiewają i piją tak jak
normalne ptaki. Włada 30 legionami duchów, sam będąc wielkim markizem. Oto zaś
jego pieczęć, którą należy nosić, etc.
SAJR, SER, lub SEJR - Siedemdziesiąty duch to Sajr, nazywany
też Serem lub Sejrem. Jest on potężnym prałatem, podwładnym AMAYMONA, króla
wschodu. Ukazuje się pod postacią pięknego mężczyzny, ujeżdżającego
skrzydlatego konia. Słynie z tego, że szybko pojawia się i znika.
Odpowiedzialny jest także za nagłe znikanie rzeczy. Potrafi przenosić rzeczy w
mgnieniu oka na drugi kraniec ziemi. Dysponuje wiedzą na temat każdej
kradzieży, jaka się dokonała, a także na temat ukrytych skarbów. Ma zawsze
dobry charakter i gotów jest spełnić wszystkie życzenia maga. Włada 26
legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, którą należy nosić, etc.
DANTALION - Siedemdziesiątym pierwszym duchem jest Dantalion.
Jest to potężny, wielki książę, który objawia się pod różnymi ludzkimi
postaciami. Może mieć twarz tak kobiety, jak i mężczyzny. W prawej ręce trzyma
księgę. Każdego może nauczyć dowolnej sztuki lub nauki, ponieważ zna myśli
wszystkich mężczyzn i kobiet, i może je zmieniać do woli. Wie także, w jaki sposób
wywołać miłość oraz potrafi w każdej chwili pokazać podobiznę jakiegokolwiek
człowieka. Włada 36 legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, którą należy nosić,
etc.
ANDROMALIUS - Siedemdziesiąty drugi duch w tym porządku ma na
imię Andromalius. Jest on potężnym, wielkim hrabią, przyjmującym postać
człowieka trzymającego wielkiego węża w dłoni. Jego zadaniem jest zwracanie
skradzionych rzeczy wraz ze złodziejem. Wykrywa też wszelkie oszustwa i
niegodziwości. Karze złodziei i złych ludzi. Odnajduje ukryte skarby. Rządzi 36
legionami duchów. Oto zaś jego pieczęć, którą należy nosić, etc.
Przedstawionych tu zostało 72 potężnych królów i książąt,
których król Salomon zagonił wraz ze wszystkimi legionami do mosiężnego
naczynia. Na ich czele znajdowali się BELIAL, BILET, ASMODAY i GAAP. Kiedy
Salomon zamknął ich wszystkich w tym naczyniu, przy pomocy boskiej mocy cisnął
je do głębokiego jeziora, czy też do dziury w Babilonie. Babilończycy dostawszy
się tam, sądzili że znaleźli skarb. Postanowili więc otworzyć naczynie. A wtedy
wydostały się z niego na świat hordy duchów, które zajęły swe dawne miejsca. I
tylko Belial skrył się w pustej figurze i zajął się przepowiadaniem przyszłości
dla tych, którzy składają mu ofiary. Od tego czasu, Babilończycy zaczęli czcić
jego posąg jako Boga, etc.
OBSERWACJE
Przede wszystkim, należy pamiętać o tym, by przywoływać duchy
o właściwej porze. Salomon powiada, że najlepiej w tym celu wybrać 2, 4, 6, 8,
10, 12 lub 14 dzień miesiąca księżycowego. Pozostałe dni nie przyniosą nam
pożytku. Ponadto, trzeba sporządzić w metalach pieczęcie tych duchów. A każdemu
z urzędów przysługuje inny kruszec. Z tej racji, pieczęcie królewskie wyrabia
się w Słońcu (złocie), domeną markizów jest Księżyc (srebro), książąt - Wenus
(miedź), prałatów - Jowisz (cyna), rycerzy - Saturn (ołów), przywódców -
Merkury (rtęć), hrabiów - Wenus (miedź) i Księżyc (srebro), zmieszane ze sobą w
równych proporcjach, etc.
Wszystkie wymienione tu duchy znajdują się we władaniu
AMAYMONA, KORSONA, ZIMIMAYA (ZIMINIARA) i GOAPA, Czterech Wielkich Królów
rządzących czterema stronami świata: wschodem, zachodem, północą i południem.
Pod żadnym pozorem nie wolno ich przywoływać, chyba że istnieje po temu
szczególnie ważna okazja. Należy wtedy zmusić ich do wysłania swoich pełnomocników,
zgodnie z dalej przytaczanymi inwokacjami i zaklęciami. Odpowiednia pora do
przywoływania królów wypada na czas między dziewiątą rano a południem oraz od
trzeciej popołudniu aż do zmierzchu. Markizów należy przywoływać od trzeciej
popołudniu do dziewiątej wieczór oraz od dziewiątej wieczorem aż do świtu.
Książąt wolno przywoływać, gdy jest ładna pogoda, od świtu do godziny
południowej. Prałaci gotowi są zjawić się o każdej porze. Rycerze pokazują się
tylko o świcie oraz od czwartej popołudniu aż do zmierzchu. Przywódców można
zaklinać o każdej porze dnia. Nikt jednak, poza ich własnym królem, nie jest w
stanie wyciągnąć ich z kryjówki, gdy zapadnie zmrok. Najmniej kłopotów
sprawiają hrabiowie, których można przywołać o dowolnej porze dnia.
Odpowiednimi do tego miejscami są lasy, tereny odludne, nie zakłócane żadnymi
obcymi dźwiękami, etc.
KLASYFIKACJA 72 DUCHÓW GOECJI
WEDLE ZAJMOWANYCH PRZEZEŃ
URZĘDÓW
(Pieczęć w złocie.) KRÓLOWIE: (I.) Bael, (9.) Pajmon, (3.) Balet, (20.) Purson, (32)
Asmoday, (45.) Win, (51.) Balam, (61.) Zagan, (68.)
Belial.
(Pieczęć w miedzi.) KSIĄŻĘTA: (2.) Agares, (6.) Walefor, (8.)
Barbatos, (11.) Gusjon, (15.) Eligos,
(16.) Zepar, (18.) Bathin, (19.) Sallos, (23.) Aim, (26.) Bun, (28.) Berit,
(29.) Astarot, (41.) Fokalor, (42.) Wepar, (47.) Wual, (49.) Krocell, (52.)
Alloces, (54.) Murmur, (56.) Gremory, (60.) Wapula, (64.) Haures, (67.)
Amdusjas, (71.) Dantalion.
(Pieczęć w cynie.) PRAŁACI: (3.)
Wassago, (12.) Sytri, (22.) Ipos, (33.) Gaap, (36.) Stolas, (55.) Orobas, (70.)
Sajr.
(Pieczęć w srebrze.) MARKIZOWIE: (4.) Samignia, (7.) Amon, (14.) Leraje, (24.) Naberius, (27.) Renowe,
(30.) Forneus, (35.) Marchosjas, (37.) Feniks, (43.) Sabnok, (44.) Szaks, (59.) Orias, (63.) Andras, (65.)
Andrealfus, (66.) Cymejes, (69.) Dekarabia.
(Pieczęć w rtęci.) PRZYWÓDCY
- (5.) Marbas, (10.) Buer, (17.) Botis, (21.) Maraks, (25.) Glasja - Labolas,
(31.) Foras, (33.) Gaap, (39.) Malfas, (48.) Haagenti, (53.) Kajm, (57.) Ose,
(58.) Amy, (61.) Zagan, (62.) Walak.
(Pieczęć w miedzi i srebrze, zmieszanych w równych
proporcjach.) HRABIOWIE:
(17.) Botis, (21.) Maraks, (25.) Glasja - Labolas, (27.) Renove, (34.) Furfur,
(38.) Halfas, (40.) Raum, (45.) Win, (46.) Bifrons, (72.)
Andromalius.
(Pieczęć w ołowiu.) RYCERZE: (50.) Furkas.
NOTA - Należy pamiętać o tym, że niektóre z wymienionych
duchów pełnią dwa urzędy o różnej randze. I tak, na przykład (45.) Win jest
królem i hrabią, a (25.) Glasja-Labolas jest przywódcą i hrabią, etc.
Najprawdopodobniej też pieczęcie hrabiowskie powinno wykonywać się z żelaza, a
pieczęcie przywódców z mieszaniny miedzi i srebra lub srebra i rtęci. Poprawka
ta wynika z faktu, że w przytoczonym spisie nie umieszczono jednej planety,
Marsa. A w tradycyjnym systemie odpowiedników z Saturnem związany jest ołów, z
Jowiszem - cyna, z Marsem - żelazo, ze Słońcem - złoto, z Wenus - miedź, z
Merkurym - rtęć oraz mieszanina metali, a z Księżycem - srebro.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz